اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تحصن سودانی‌ها مقابل مقر فرماندهی ارتش برای پنجمین روز متوالی

معترضان سودانی برای پنجمین روز متوالی در مقابل مقر فرماندهی ارتش این کشور در خارطوم تحصن کردند.

 تحصن سودانی‌ها مقابل مقر فرماندهی ارتش برای پنجمین روز متوالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معترضان سودانی امروز برای پنجمین روز متوالی در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم تحصن کرده‌اند و نیروهای ارتش نیز تا فاصله حدود یک کیلومتری به دور تحصن‌کنندگان حلقه امنیتی ایجاد کرده‌اند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، تقریبا آرامش در محل تحصن معترضان حاکم است.

در همین ارتباط «محمد حمدان دلقو» (حمیدتی) فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان گفت که «مأموریت ما حمایت از شهروندان و اموال آنها و موسسات دولتی است و ما با هیچ گونه تظاهرات مسالمت‌آمیز برخورد نمی‌کنیم و در عین حال هرگز اجازه هرج و مرج در کشور را نمی‌دهیم».

«ربیع عبدالعاطی» از رهبران حزب «المؤتمر الوطنی» (کنگره ملی) حاکم سودان بر حق شهروندان برای برگزاری تحصن و اجتناب از راه‌حل‌های نظامی برای متفرق‌ کردن تحصن‌کنندگان تأکید کرد.

روز سه‌شنبه (دیروز) نیروهای امنیتی سودان با کامیون‌ به سمت تحصن‌کنندگان در مقابل مقر فرماندهی ارتش یورش بردند تا آنها را متفرق سازند و شروع به تیراندازی هوایی و شلیک گاز اشک‌آور کردند که به دنبال آن شمار زیادی از مردم سودان به جمع تحصن‌کنندگان پیوستند.

افسران ارتش سودان حمایت خود از مردم و تحصن‌کنندگان را اعلام کرده و حتی درِ ساختمان فرماندهی ارتش را به روی مردم گشودند تا در آنجا پناه بگیرند.

شبکه اسکای‌نیوز گزارش داد که نیروهای ارتش سودان با متحصنان در برابر مقر فرماندهی کل ارتش این کشور شدیدا درگیر شده و بر اثر آن ۲۱ نفر کشته و ۱۵۴ نفر دیگر زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

سودان از ۱۹ دسامبر گذشته شاهد برگزاری تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز است که در ابتدا تظاهرات‌کنندگان به تورم و نابسامانی اوضاع معیشتی اعتراض داشتند اما اکنون خواهان کناره‌گیری «عمر البشیر» رئیس‌جمهور این کشور از قدرت هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول