اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

تولید و بازرگانی نیازمند مدیریت واحد هستند/لغو قانون تمرکز آثار خوبی ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه تشکیل وزارت بازرگانی و لغو قانون تمرکز، آثار خوبی ندارد، گفت: نمایندگان باید توجه کنند در سال‌هایی که وزارت بازرگانی وجود داشت همکاری خوبی در کشور بین بخش تولید و بازرگانی ایجاد نمی‌شد.

تولید و بازرگانی نیازمند مدیریت واحد هستند/لغو قانون تمرکز آثار خوبی ندارد

غلامرضا کاتب عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره طرح احیای وزارت بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس گفت: تاکنون 8 مرتبه موضوع تفکیک و ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجلس مطرح شده است. در یک سال گذشته مجلس سه بار با احیاء وزارت بازرگانی مخالفت کرد و اجازه تشکیل این وزارتخانه را نداد.

وی ادامه داد: دلیل مخالفت مجلس این بود که تجربه دنیا نشان از آن دارد که تولید و بازرگانی نیازمند مدیریت واحد هستند. نمایندگان مجلس باید توجه داشته باشند در سال‌هایی که وزارت بازرگانی وجود داشت همکاری خوبی در کشور بین بخش تولید و بازرگانی ایجاد نمی‌شد.

کاتب با اشاره به قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی گفت: قانون مذکور به دنبال ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت به وجود آمد. هدف از قانون این بود که وزارت جهاد کشاورزی برای مدیریت تولید محصولات کشاورزی و صنایع مرتبط با آن نیاز مبرمی به بخش بازرگانی دارد. به عبارتی باید بخش بازرگانی در کنار آن باشد و با هم همکاری کنند.

وی افزود: در چند سال گذشته به واسطه قانون تمرکز شاهد کاهش واردات و افزایش تولید محصولات کشاورزی بودیم. در صورت تشکیل وزارت بازرگانی قانون تمرکز ملغی خواهد شد و قطعاً آثار خوبی نخواهد داشت.

نماینده مردم گرمسار در مجلس در پایان تصریح کرد: اگرچه کمیسیون اجتماعی کلیات طرح تشکیل وزارت بازرگانی را تصویب کرده و دولت هم اصرار دارد این اتفاق رخ دهد اما به اعتقاد بنده بهتر است ساختار سازمانی تولید و بازرگانی در یک وزارتخانه باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول