اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قزوین:

هشتمین دورهٔ مسابقات ملی مناظرۀ دانشجویی در قزوین برگزار خواهد شد

مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: هشتمین دورهٔ مسابقات ملی مناظرۀ دانشجویی، 25 و 26 فروردین 98 در دانشگاه آزاد قزوین برگزار می‌گردد.

هشتمین دورهٔ مسابقات ملی مناظرۀ دانشجویی در قزوین برگزار خواهد شد

سمیه بکشلو، مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: مرحلهٔ مقدماتی مسابقات ملی مناظرۀ دانشجویی در بیست‌وپنجم فروردین ماه در دانشگاه آزاد قزوین آغاز می‌شود.

وی افزود: در این مسابقات، یازده مناظره بین 22 تیم از دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی(ره)، علوم پزشکی، پیام نور، دانشگاه آزاد قزوین، فرهنگیان و بوئین زهرا صورت می‌گیرد، دانشجویان شرکت‌کننده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این مسابقات حضور دارند.

بکشلو ادامه داد: برندگان مرحلهٔ مقدماتی در روز 31 فروردین در مرحلهٔ یک هشتم با یکدیگر مناظره می‌کنند، در ادامه نیز مرحلهٔ یک چهارم از مسابقات در سوم اردیبهشت و مرحلهٔ  نهایی و اختتامیهٔ آن در نهم اردیبشهت ماه برگزار می‌شود.

مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قزوین خاطرنشان کرد: برای داوری مسابقات از اساتید هیئت علمی دانشگاه‌های امام(ره)، آزاد و پیام‌نور بهره‌مند می‌شویم.

وی تصریح کرد: تغییراتی که امسال در مسابقات رخ داده، فرم‌های داوری بوده که طی آن ارزیابی‌ها به صورت کیفی توسط داوران انجام می‌شود، سه عضو هیئت علمی هر مناظره را داوری می‌کنند و پس از 30 دقیقه نتیجه در سالن برگزاری مسابقات اعلام می‌گردد.

وی در رابطه با مکان برگزاری مسابقات اظهار کرد: مرحلهٔ مقدماتی در دانشگاه آزاد قزوین و بقیهٔ مراحل در دانشگاه بین‌المللی امام(ره) برگزار خواهند شد.

بکشلو موضوعات این مسابقات را گوناگون برشمرد و عنوان کرد: مناظره‌های مرحلهٔ مقدماتی با موضوعاتی از قبیل مفاسد اقتصادی، شبکه‌های اجتماعی، جایگاه زنان، مسائل مربوط به حوزهٔ انقلاب اسلامی، اردوهای جهادی، اظهارات متهمین اقتصادی و موضوعات گوناگون دیگر برگزار می‌گردد.

وی اضافه کرد: ایجاد فضای آزاد در دانشگاه‌ها، به رشد سطح علمی دانشجو و دانشگاه کمک می‌کند، هدف اصلی این مسابقات ایجاد و رشد بستر مقولهٔ آزاداندیشی در دانشگاه‌ها است و این‌که دانشجوها بتوانند بدون لکنت زبان و دلهره سخنان خود را با رویکرد علمی در بستری آرام و دور از از تنش مطرح کنند و با یکدیگر تبادلات علمی داشته باشند.

بکشلو ادامه داد: امیدواریم پس از اتمام مسابقات نیز تنور آزاداندیشی در دانشگاه‌ها گرم بماند و دست‌به‌دست هم دهیم تا مطالبه‌ای که مقام معظم رهبری در این خصوص دارند در دانشگاه‌ها محقق شود.

وی در پایان گفت: برگزیدگان این مسابقات به مرحلهٔ منطقه‌ای و سپس به مرحلهٔ کشوری که در تهران برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول