اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خبر داد

غیرقابل استفاده بودن ۸۵ مدرسه در سیل لرستان / آسیب جزئی به ۵۰۰ مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۸۵ مدرسه در استان لرستان بر اثر سیل غیرقابل استفاده شدند و چیزی بالغ بر ۵۰۰ مدرسه آسیب جزئی دیدند.

غیرقابل استفاده بودن ۸۵ مدرسه در سیل لرستان / آسیب جزئی  به ۵۰۰ مدرسه

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضا زینی‌وند مقدم مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان در بازدید معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از خیرین مدرسه‌ساز کشور از مدارس سیل زده لرستان اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران استان را تشکیل دادیم و برای هر شهرستان و منطقه، معین تعیین کردیم.

وی ادامه داد: بر اساس آمار اولیه که ما انجام دادیم چیزی در حدود ۸۵ مدرسه با ۲۶۵ کلاس درس قابل استفاده نیستند البته این آمار در شرایطی است که به برخی از روستاها امکان دسترسی نداریم.

زینی‌وند افزود: به جز ۸۵ مدرسه که غیر قابل استفاده نیست چیزی بالغ بر  ۵۲۰ مدرسه آسیب جزئی دیدند و قابل ترمیم هستند.

وی ادامه داد: باید برای جایگزینی مدارس فکری می کردیم بر این اساس برخی از مدارس سالم دونوبته شد و در برخی از مدارس نیز ظرفیت کلاس‌ها را افزایش دادیم؛ علاوه بر آن به ۲۰۰ کانکس نیاز داریم که ۵۰ کانکس توسط نوسازی مدارس و ۵۰ کانکس توسط ادارات کل استان‌ها برای ما ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز بی‌سرپناه شدند و حدود ۱۵ هزار نفر از دانش‌آموزان هم کتاب‌هایشان را از دست دادند و نوشت‌افزار نیاز دارند که این آمار را احصا کردیم و تمهیداتی اندیشیدیم که بتوانیم تا شنبه ۲۴ فروردین مدارس را دایر کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول