اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری در «اینوتکس» گردهم می‌آیند

هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2019 با حضور بازیگران اصلی عرصه اکوسیستم نوآوری و فناوری 19 تا 22 خردادماه امسال در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری در «اینوتکس» گردهم می‌آیند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به برگزاری 7 دوره موفق نمایشگاه اینوتکس در کشور، گفت: نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری با نام اینوتکس به محلی برای گردهمایی موثرترین نقش آفرینان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور تبدیل شده است.

وی افزود: با نگاهی به آمار دوره‌های گذشته می توان گفت که بیش از یک هزار شرکت و استارتاپ در این دوره ها حضور داشتند و بیشتر از 25 هزار مخاطب از این نمایشگاه‌ها بازدید کردند، همچنین 140 تفاهم نامه همکاری نیز بین شرکت ها و سرمایه گذاران امضا شد.

به گفته صفاری‌نیا، اینوتکس، محلی برای گردهمایی تمام اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و رویدادی برای ملاقات متخصصان و کارشناسان، کارآفرینان، سرمایه گذاران، مخترعان و سیاست گذاران است.

وی همچنین تصریح کرد: اینوتکس 2019 با شعار «اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» با حضور بیش از 400 شرکت، استارتاپ و سرمایه گذار و با بیش از 30 رویداد برگزار خواهد شد. پیش بینی می کنیم بیش از 8 هزار نفر از نمایشگاه امسال بازدید کنند.

رئیس پارک فناوری پردیس درباره اهداف برگزاری نمایشگاه اینوتکس، گفت: «سرمایه گذاری و ایجاد ارتباط بین سرمایه گذاران داخلی و بین المللی با شرکت ها و استارتاپ ها»، «مشارکت و همکاری بین شرکت های فناوری و استارتاپ های داخلی و بین المللی» و «تولید محتوایی جذاب و مورد نیاز برای اجزای مختلف اکوسیستم»، مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

صفاری‌نیا، 3 بخش اصلی اینوتکس را بخش نمایشگاهی، رویدادهای تجاری و ترویجی و بخش های جانبی خواند و بیان کرد: ثبت نام شرکت ها از 25 اسفندماه 97 آغاز شده است و تا 5 اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد. 

همچنین اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس و دبیر اینوتکس 2019، نیز با اشاره به نقاط تمایز نمایشگاه امسال با دوره های پیشین، گفت: نمایشگاه امسال جنبه بازرگانی ندارد و همه بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور در نمایشگاه حضور دارند که این بازیگران شامل شرکت های فناور، استارتاپ ها، شتاب دهنده ها و مراکز رشد، منتورها و مشاوران، مخترعان، پارک های فناوری، صندوق های جسورانه و سرمایه گذاران و غیره می شود.

وی افزود: در برگزاری این رویداد بزرگ، بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور درگیر هستند و رویدادها و بخش های جانبی نمایشگاه را برگزار می کنند. 

دبیر اینوتکس 2019، درباره برخی رویدادهای تجاری و ترویجی اینوتکس امسال، تصریح کرد: «اینوتکس استیج»، «اینوتکس پیچ»، «اینوتکس تلنت»، «نوآوری نوآورانه» و «ارائه فناوری» می شود. 

قنبرپور با اشاره به به برگزاری اینوتکس پیج، عنوان کرد: این رویداد یک رقابت استارتاپی است که با حضور سرمایه گذاران و امتیاز دهی به آنها توسط داوران مطرح ایرانی و بین المللی برگزار می شود. مرحله نخست آن نیز اردیبهشت ماه سال جاری در شهرهای تهران، بندرعباس، یزد، رشت، بیرجند و کرمانشاه برگزار می شود. تیم های برتر هر شهر به صورت رایگان در نمایشگاه امسال غرفه دریافت می کنند.

وی ادامه داد: کافه سرمایه، پاویون مشاوران، تجربه فناوری اینو جوان و هاب رسانه ای از دیگر بخش های جانبی نمایشگاه اینوتکس امسال است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول