اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی موجب کاهش زمان سفر شهروندان زنجانی می‌شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی احتمالا از اواخر فروردین اجرایی شود، گفت: اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی موجب کاهش زمان سفر شهروندان می‌شود.

اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی موجب کاهش زمان سفر شهروندان زنجانی می‌شود

کاظم افشارچی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در تشریح جزئیات ایجاد خط ویژه و اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در این زمینه جلسات متعددی با رانندگان اتوبوس‌ها و همچنین کسبه برگزار شده است.

 رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان افزود: با توجه به حساسیت موضوع، طرح اجرایی شدن خط ویژه و اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی در شورای ترافیک استان، شهرستان و شورای تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح منافع همه گروه‌ها از جمله مردم، رانندگان تاکسی، رانندگان اتوبوس و همچنین کسبه در نظر گرفته شده است، گفت: شهرداری با اجرای این طرح به دنبال افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی با ارائه خدمات بهتر به مردم با استفاده از کارت شهروندی است.

افشارچی در ادامه با تشریح طراحی صورت گرفته برای خطوط ویژه و پایانه‌های تعبیه شده گفت: در این طرح شهروندان با یک اتوبوس از شهرک‌های اقماری آمده و در میدان ارتش یا بلوار آزادی پیاده خواهند شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اجرای این طرح موجب افزایش سرعت رسیدن شهروندان به مرکز شهر خواهد شد، افزود: طبق برآوردی که کرده‌ایم در این طرح مدت زمان سفر شهروندان با اتوبوس از یک ساعت به حدود نیم ساعت کاهش پیدا خواهد کرد که این زمان مربوط به شهرک‌های دور است.

*تردد 10 اتوبوس در خطوط ویژه

وی با اشاره به اینکه هزینه پیش‌بینی شده از شهرک‌ها به سمت میدان ارتش و بلوار آزادی با استفاده از کارت شهروندی 350 تومان و به صورت نقدی 700 تومان خواهد بود، تصریح کرد: هزینه تردد در مسیر ویژه با کارت شهروندی 200 تومان و به صورت نقدی 500 تومان است که این تفاوت قیمت با هدف استفاده بیشتر شهروندان از کارت شهروندی تعیین شده است.

افشارچی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده، 10 دستگاه اتوبوس برای تردد در خط ویژه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: طبق برنامه پنج دستگاه اتوبوس از میدان مدرس و از طریق خط ویژه به سمت میدان آزادی و پنج دستگاه اتوبوس دیگر نیز به صورت بالعکس حرکت خواهد کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان درباره نحوه همکاری شهرداری با رانندگان اتوبوس در این طرح نیز گفت: قرارداد 18 ماهه‌ای با رانندگان اتوبوس منعقد کرده‌ایم که طبق آن شهرداری حدود 7 میلیون تومان به رانندگان پرداخت خواهد کرد اما رانندگان طبق زمان‌بندی شهرداری تردد و حرکت و توقف خواهند کرد.

وی همچنین در تشریح نحوه تردد تاکسی‌ها در خطوط ویژه نیز افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده با اصلاح خطوط حمل و نقل، تاکسی‌ها در مسیر جنوب به شمال خیابان سعدی در مسیر ویژه تردد می‌کنند اما از سمت شمال به جنوب خیابان سعدی وارد مسیر ویژه نمی‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان افزود: بر همین اساس در بخش دیگر یعنی در مسیر بلوار آزادی به سمت میدان انقلاب نیز نحوه حرکت تاکسی‌ها به این شکل است که تاکسی‌ها از میدان انقلاب به سمت بلوار آزادی در مسیر ویژه حرکت کرده و در مسیر برعکس همچون خودروهای شخصی تردد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این قرار بود طرح تشریح شده از 15 فروردین امسال اجرایی شود اما بنا به بروز برخی مشکلات به تعویق افتاد، تصریح کرد: شورا و شهرداری مصمم به اجرای این طرح است و اگر مشکلی به وجود نیاید، احتمالا از اواخر فروردین طرح اجرایی می‌شود.

افشارچی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح تأمین منافع شهر، افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین کاهش مدت زمان سفر شهروندان است، گفت: قطعا با توجه به محدودیت‌های اعمال شده برای خودروهای شخصی و همچنین هزینه‌هایی که استفاده از خودروی شخصی به افراد تحمیل می‌کند و از طرفی تسهیلاتی که برای وسایل حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است، اصلاح خطوط حمل و نقل موجب افزایش چشمگیر استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول