اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

استاندار کرمان:

ظرفیت‌های کرمان نقش موثری در اقتصاد استان نداشته است

استاندار کرمان گفت: استان کرمان در 25 شاخص از متوسط کشوری پایین‌تر است و ظرفیت‌ها و استعدادهای استان نتوانسته‌ نقش موثری در اقتصاد و افزایش درآمد مردم استان داشته باشد.

ظرفیت‌های کرمان نقش موثری در اقتصاد استان نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدائی عصر امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور سورنا ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: استان کرمان در 25 شاخص از متوسط کشوری پایین‌تر است و ظرفیت‌ها و استعدادهای استان نتوانسته‌ نقش موثری در اقتصاد و افزایش درآمد مردم استان داشته باشد.

وی عنوان کرد: باید بر مبنای یک برنامه مشخص علمی و جامع در بازه‌های زمانی کوتاه مدت و میان مدت، خلاء‌های موجود را برطرف کرده و عقب افتادگی‌های این استان را جبران کنیم. 

فدائی گفت: حدود 40 درصد ارزش افزوده کشور مربوط به معادن استان کرمان است و این استان به لحاظ تعداد شاغلان معادن، ارزش تولیدات معدنی، میزان استخراج مواد معدنی و ... رتبه برتر کشوری را دارد. 

وی با بیان اینکه 138 نوع محصول کشاورزی در استان کرمان تولید می‌شود، 650 اثر ثبت ملی شده و 7 اثر نیز ثبت جهانی شده داریم، بیان کرد: با وجود همه شرایط موجود، درآمد سرانه استان در سال 15.4 میلیون تومان و متوسط کشور 16.3 میلیون تومان است.

استاندار کرمان ابراز داشت: درآمد خانواده‌های شهری در استان کرمان در سال 25 میلیون تومان و در کشور 36 میلیون تومان است.

اجرایی شدن 294 پروژه پیشران توسعه در قالب اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز با اشاره به اجرایی شدن 294 پروژه پیشران توسعه در قالب اقتصاد مقاومتی در استان کرمان از سال گذشته گفت: در سال گذشته برنامه رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی در استان آغاز شده است.

جعفر رودری ابراز کرد: میزان تولید ناخالص داخلی استان کرمان در سال گذشته 70 هزار میلیارد تومان بوده که 3.4 از سهم تولید ناخالص داخلی کشور است و با توجه به سهم چهار درصدی استان کرمان از جمعیت کشور، نشانگر آن است که درآمد سرانه در این استان از متوسط کشوری پایین‌تر است.
انتهای پیام/80017/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول