اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس‌جمهور سابق تونس، عربستان، مصر و امارات را «محور شرارت عربی» خواند

«منصف المرزوقی» اولین رئیس‌جمهور تونس پس از انقلاب 2011، عربستان سعودی، مصر و امارات را کشورهای «محور شرارت عربی» توصیف کرد و از ملت‌های عرب خواست تا به آنها تکیه نکنند.

رئیس‌جمهور سابق تونس، عربستان، مصر و امارات را «محور شرارت عربی» خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با ورود به پنجمین روز حمله نیروهای خلیفه حفتر به طرابلس در لیبی، واکنش‌ها در کشورهای همسایه در مخالفت با این حمله همچنان ادامه دارد.

«منصف المرزوقی» رئیس‌جمهور سابق تونس، «خلیفه حفتر» را اجیر شده به دست عربستان سعودی، امارات و مصر دانست و از این سه کشور با عنوان «محور شرارت عربی» یاد کرد.

او در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره گفت: آن‌چه امروزه در لیبی مشاهده می‌کنیم، تلاش دیگری برای مقابله با «بهار عربی» است و خلیفه حفتر که جنگ علیه پایتخت کشورش را آغاز کرده به دست محور شرارت عربی یعنی امارات، عربستان سعودی و مصر اجیر شده است تا با تمام قوا و در راستای خدمت به اسرائیل و غرب مقابل بهار عربی بایستد.

مرزوقی که اولین رئیس‌جمهور تونس پس از انقلاب سال 2011 است، در ادامه افزود: بهار عربی با جنگ داخلی در سوریه و جنگ در یمن و کودتا در مصر نابود شد، همانطور که در تونس به دست فساد و رسانه‌های فاسد از بین رفت و تلاش‌های محور شرارت اکنون به سمت لیبی متمرکز شده است.

او تأکید کرد که قدرت‌های جهانی به همراه کشورهای محور شرارت عربی در حال توطئه هستند و مسأله آزادی در کشورهای عربی برای آن‌ها اهمیتی ندارد و نباید به آن‌ها تکیه کرد. مرزوقی از ملت‌های عربی خواست تا به دست خودشان راه آزادی را بپیمایند.

رئیس‌جمهور سابق تونس در خصوص نهادهای بین‌المللی نیز گفت که این نهادها تحت سلطه قدرت‌های بزرگ قرار دارند و مسأله آزادی و حقوق بشر در کشورهای عربی آخرین چیزی است که برایشان اهمیت دارد.

نیروهای گروه شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی خلیفه حفتر از چهارشنبه‌شب گذشته عملیات پیشروی به سمت طرابلس پایتخت لیبی را با هدف تصرف این شهر که در کنترل «دولت وفاق ملی» قرار دارد، آغاز کرده‌اند و با وجود مخالفت جامعه جهانی همچنان به پیشروی به سمت مرکز شهر ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول