اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پوربافرانی در نطق میان دستور:

خسارات ناشی از سیل اخیر درس عبرتی برای مدیران بود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: سیل بی‌سابقه اخیر در استان‌های مختلف کشور که منجر به ایجاد خسارت بسیار زیاد به زیرساخت‌ها شد در عرصه برنامه‌ریزی و مدیریتی درس عبرتی برای مدیران بود تا در هنگام حوادث صرفا به فکر راه چاره نباشند و علاج واقعه قبل از وقوع کنند.

خسارات ناشی از سیل اخیر درس عبرتی برای مدیران بود

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، عباسعلی پوربافرانی  در نشست علنی امروز (دوشنبه 19فروردین) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز، گفت: به همه جانبازان و پاسداران به ویژه عزیزان حوزه انتخابیه ام شهرستان های نائین، خور و بیابانک و خدا قوت خدمت مردم صبور و مظلوم همیشه در صحنه استان های سیل زده و تسلیت به خانواده های داغدار حادثه دیده در سیل و همچنین حادثه دیدگان حوادث جاده ای که در غم از دست دادن عزیزانشان داغدار هستند.

نماینده مردم نایین، خور، بیابانک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  سیل بی سابقه اخیر در استان های مختلف کشور که منجر به ایجاد خسارت بسیار زیاد به زیرساخت ها گردید، برغم خرابی ها، برکاتی هم در حوزه منابع آبی و هم در عرصه برنامه ریزی و مدیریتی برای مدیران درس عبرتی بود تا در هنگام حوادث صرفا به فکر راه چاره نباشند و پیشگیری کنند و علاج واقعه قبل از وقوع کنند.

وی تصریح کرد: اقدام کارشناسی و صحیح هر چند با تاخیر زیان‌بار نیست چرا بعضا اول می سازیم بعد فکر می کنیم مگر دستور دینی نیست اول فکر کنیم بعد بسازیم؟ چرا باید در اثر بی درایتی شاهد خرابی و ویرانی حوادث تلخ ناشی از سیل باشیم، چرا وقتی برای جلوگیری از زلزله خانه می سازیم تمام توجهمان معطوف زلزله می شود و توجه نداریم جایی که خانه می سازیم در مسیر رودخانه است.  

پوربافرانی اظهار کرد: چرا وقتی برای زیباسازی شهری و تسهیل ترددها اتوبان احداث می شود مسیر رودخانه را نادیده می گیریم؟ عدم پیش بینی درست، آمادگی لازم و مدیریت صحیح در بحران، نبود تدبیر و امکانات لازم در حادثه سیل اخیر نیازمند توجه است.

وی عنوان کرد: چرا در حادثه سیل اخیر مجلس منفعل بود، چرا در ایام تعطیلات هیچ فراخوان و جلسه اضطراری تشکیل نشد، چرا برغم شروع به کار مجلس جلسه با وزرا تشکیل نشد، چرا شان مجلس تضعیف می شود، آیا اینجا خانه ملت نیست، آیا این‍‌ها که در سیل گرفتار شده اند ملت نیستند، کسانی که لباس و کفش ندارند، خانه که هیچ، خورد و خوراک هم ندارند، آن هم با این ابعاد وسیع شایسته توجه نیستند؟

پوربافرانی خطاب به نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: بالاخره این روند در شان مجلس کشوری که 24 استانش با سیل مواجه بوده اند و چندین استانش هنوز درگیر سیل هستند، نیست، البته تلاش های اخیر، چه تلاش های مردمی و چه تلاش های مسئولان، سپاه، بسیج، ارتش، موکب ها، دولت و همه شایسته تقدیر است.

وی بیان کرد: نکته دیگر اینکه بعد از رفع گرفتاری ها از سیل و عادی شدن اوضاع باید فکری به زیرساخت ها کرد، طرح های ذخیره سازی سیلاب ها با دقت و درایت بیشتری بدون توجه به احساسات و سلایق و صرفا بر اساس یک کار کارشناسی دقیق و تخصص به گونه ای طراحی شود که امکان استفاده از منابع آبی کشور برای همه مردم فراهم شود. شبکه برق کشور الگوی مناسبی در این زمینه است.

پوربافرانی یادآور شد: نکته دیگر قابل توجه تحریم های ظالمانه است که البته فرصت مناسبی برای خودسازی و خودکفایی است و فرصت مناسبی است تا در حوزه خودرو حرف بزنیم و توانمان را تقویت کنیم، نه اینکه بعد از سال ها هنوز خودرومان رسما ملی نشده باشد.

تروریسم خواندن ارتش آمریکا اقدام مقابله‌ای مناسبی در جهت طرح تحریم سپاه است

وی افزود: در لابلای بحث تحریم ها طرح تحریم سپاه از ناحیه آمریکا هم قابل تامل است، البته اگر این کار انجام شود نه تنها جای تعجب ندارد، بلکه تاثیری در توانمندسازی دفاعی و سپاه ندارد، چون سپاه برخواسته از متن مردم است و منشا اقتدار و توانمندی اش خارجی نیست، بلکه داخلی و بومی است و مانع تحقق اهداف جنایتکارانه آمریکا و عامل شکست تروریسم تکفیری در منطقه است.

پوربافرانی گفت: البته تروریسم خواندن ارتش آمریکا و اقدام مقابله ای مناسبی در جهت این حرکت ضد اقتصادی برای جلوگیری از روابط اقتصادی ایران با سایر کشورهای نیازمند همکاری است، مقام معظم رهبری سال 98 را سال رونق تولید نامگذاری فرمودند تا انشالله با خرید کالای ایرانی در سایه رونق تولید به اشتغال پایدار برسیم، چون با اشتغال پایدار، شکوفایی اقتصادی حاصل می شود و با شکوفایی اقتصادی، معیشت و رفاه مردم تامین می شود، معیشت و رفاهی که مدتهاست دستخوش بی تدبیری، واسطه ها و دلال ها، نظارت نحیف و ضعیف و بعضا تحریم ها گردیده است، البته نظارت بر حفظ اشتغال موجود و تدبیر در جلوگیری از تعدیل نیروها باید توجه شود.

وی افزود: آیا سخنان دولتمردان در ماه های پایانی سال مبنی بر عدم نگرانی از قیمت ها را باور کنیم یا قیمت های بی رویه آن هم در حوزه میوه، گوشت و مرغ، چرا در امر تصویب مجلس در امر هزینه کرد و خروج ارز از کشور هنوز کنترل نسبی در بازار صورت نگرفته است، آیا واقعا کنترل قیمت با این سیستم عریض و طویل کار دشواری است، سیستمی که بعضا بجای تسهیل در کارها، کارش ایجاد بروکراسی سخت و پیچیده گردیده که مصادیقش در استان اصفهان کم نبود، البته تلاش های استاندار آقای دکتر رضایی در کاهش بروکراسی آینده جدیدی را ترسیم می کند که امید است با تفویض اختیار مدیران استانی به شهرستان نتیجه بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: آیا مردمی که در صحنه ها حاضر هستند، آیا فرهنگی بازنشسته با حداقل حقوق و مزایا، هزینه های سرسام آور، بازنشسته با حداقل حقوق که بعضا کمتر از 500 هزار تومان است و یا یک کارگر با حداقل و کمترین امنیت شغلی باید جور گرانی ها را بکشد؟

طوفان با سرعت بالای 130 کیلومتر در شهرستان نایین بی‌سابقه بود

پوربافرانی تاکید کرد: طوفان بی سابقه با سرعت بالای 130 کیلومتر در شهرستان نایین و از محورهای مواصلاتی از چهار سوی شهرستان اردستان، اصفهان، انارک به شهرستان نایین منجر به خسارات زیاد به تاسیسات زیربنایی، مردم عزیز و واحدهای تولیدی گردید و البته گرد و خاک در نایین بی سابقه نیست، اما طوفان با این سرعت بی سابقه است، در همان روز بیش از 12 هزار مسافر در شهرستان نایین توسط مردم اسکان داده شدند و تعدادی توسط مردم عزیز اردکان و اردستان اسکان داده شدند و حمایت شدند که در این راستا از نماینده این منطقه تشکر می کنم، همچنین از مردمی که با اختصاص منازلشان میزبان در راه ماندگان حادثه شدند و مسئولان شهرستان تشکر می کنم.

سیل امروز خور و بیابانک منجر به حادثه شد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: سیل امروز خور و بیابانک منجر به حادثه شد که قطع فیبر نوری و ارتباط تلفنی مردم نیازمند توجه جدی مسئولان است، انتظار می رود در شهرستان نایین که در مرکز کشور قرار دارد از حیث امکانات به ویژه در چهارراه اصلی مواصلاتی کشور مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول