اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اقدام دولت سودان علیه تحصن معترضان مقابل وزارت دفاع

منابع خبری از آغاز عملیات نیروهای امنیتی سودان برای متفرق کردن تحصن‌کنندگان در مقابل وزارت دفاع در خارطوم پایتخت این کشور خبر می‌دهند.

اقدام دولت سودان علیه تحصن معترضان مقابل وزارت دفاع

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شاهدان عینی در خارطوم گزارش دادند که نیروهای امنیتی امروز دوشنبه عملیات مربوط به متفرق کردن تحصن‌کنندگان در مقابل ساختمان وزارت دفاع را آغاز کردند.

خبرگزاری رویترز امروز دوشنبه گزارش داد که نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک‌آور سعی دارند تحصن‌کنندگان در مقابل وزارت دفاع را متفرق کنند.

شبکه اسکای‌نیوز نیز گزارش داد که نیروهای ارتش سودان وارد عمل شده و مانع نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن تحصن‌کنندگان در مقابل وزارت دفاع شدند.

هزاران نفر از معترضان روز یکشنبه (دیروز) با برپایی چادرهایی در مقابل مقر اقامت «عمر البشیر» رئیس‌جمهور این کشور در خارطوم تحصن کردند.

شورای دفاع و امنیت ملی سودان روز شنبه نشستی را با حضور البشیر برگزار و بر ضرورت اهتمام به مطالبات معترضان تأکید کرد.

سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ شاهد برگزاری تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز است که در ابتدا تظاهرات‌کنندگان به تورم و نابسامانی اوضاع معیشتی اعتراض داشتند اما اکنون خواهان کناره‌گیری البشیر از قدرت هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول