اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

جدیدترین تحولات لیبی؛

تشدید درگیری‌ها اطراف فرودگاه طرابلس لیبی

منابع خبری از حمله هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر» به منطقه اطراف فرودگاه بین‌المللی طرابلس خبر می‌دهند.

تشدید درگیری‌ها اطراف فرودگاه طرابلس لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درگیری شبه‌نظامیان وابسته به دو دولت در «طبرق» (شرق) و در «طرابلس» (غرب) لیبی وارد چهارمین روز متوالی شد.

یک فروند هواپیمای جنگی وابسته به نیروهای «خلیفه حفتر» «فرمانده ارتش لیبی» وابسته به دولت «طبرق»، امروز یکشنبه اردوگاه النقلیه در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی طرابلس را بمباران کرد. گزارش‌ها حاکی است این حمله تلفاتی بر جا نگذاشته است.

برخی منابع خبری از درگیری شدید بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی طرابلس، در اطراف فرودگاه طرابلس خبر می‌دهند.

تسلط دوباره دولت طرابلس بر فرودگاه شهر

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی (در طرابلس به ریاست فایز السراج) روز شنبه (دیروز) در بیانیه‌ای اعلام کردند که کنترل فرودگاه بین‌المللی طرابلس را به دست گرفته‌اند.

در این بیانیه آمده است که گروه «حمایت از طرابلس» و دیگر گروه‌های نظامی هم‌پیمان آن، با نیروهای حفتر در اطراف فرودگاه بشدت درگیر شده‌اند و در تلاش برای بیرون راندن آنها از این منطقه هستند.

«فتحی باشاغا» وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس نیز گفت که این نبرد ادامه دارد و اوضاع میدانی بسیار خوب است و نیروهای دیگری نیز به نبرد ملحق می‌شوند.

روز شنبه رسانه‌های متعدد حامی دولت طبرق اعلام کردند که نیروهای حفتر موفق شده‌اند کنترل کامل فرودگاه طرابلس را در دست بگیرند.

شبکه الجزیره از مخالفان حفتر، به نقل از یک منبع در شورای ریاستی لیبی (در طرابلس) اعلام کرد که حمله خلیفه حفتر به طرابلس با دستور و هماهنگی عربستان سعودی صورت گرفته است.

شبکه اسکای‌نیوز از حامیان حفتر نیز گزارش داد که یک فروند هواپیمای جنگی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج»، یک پایگاه ارتش ملی به فرماندهی حفتر در جنوب طرابلس را بمباران کرده است.

در همین ارتباط فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا (افریکوم) نیز در گزارشی اعلام کرد که به دلیل شرایط امنیتی لیبی، نظامیان آمریکایی به طور موقت از این کشور خارج شدند.

همچنین شبکه الجزیره از احضار سفیر فرانسه در طرابلس از سوی دولت وفاق ملی خبر داد و افزود که مراتب اعتراض دولت لیبی به حمایت فرانسه از حفتر به سفیر این کشور ابلاغ شد.

هشت کشته و ۵۵ زخمی

«مالک مرسیط» سخنگوی بیمارستان صحرایی طرابلس گفت که در نتیجه درگیری‌های روز شنبه (دیروز) تا امروز، هفت نفر از نیروهای دولت وفاق ملی کشته و ۵۵ نفر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، یک غیرنظامی نیز بر اثر اصابت خمپاره به منزلش در جنوب طرابلس در جریان درگیری بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی، کشته شد.

نیروهای گروه شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی خلیفه حفتر از چهارشنبه‌شب گذشته عملیات پیشروی به سمت طرابلس پایتخت لیبی را با هدف تصرف این شهر آغاز کرده‌اند و با وجود مخالفت جامعه جهانی همچنان به پیشروی به سمت شهر ادامه می‌دهند.

در مقابل عملیات حفتر که آن را «عملیات آزادسازی طرابلس» نامیده، دولت وفاق ملی در طرابلس نیز امروز از آغاز عملیات «آتشفشان خشم» با هدف «پاکسازی شهرهای لیبی» خبر داد.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول