اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رئیس دانشگاه اصفهان:

یک سوم دانشگاه اصفهان را فضای سبز فرا گرفته است

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: برای حفظ، نگهداری و حراست از فضای سبز دانشگاه، مدیریت پساب شد و از این نظر کارهای خوبی در این دانشگاه انجام شد که نه تنها الگویی برای سایر دانشگاه‌ها بلکه سایر دستگاه‌ها است.

 یک سوم دانشگاه اصفهان را فضای سبز فرا گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هوشنگ طالبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه اصفهان از نظر فضای سبز به عنوان یک دانشگاه مطرح و زبان‌زد است و یک سوم زمین‌های دانشگاه به فضای سبز اختصاص داده شده است.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به این‌که این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های زیبای اصفهان، منطقه و دنیا مطرح است، افزود: این امر نشان می‌دهد که در دانشگاه اصفهان اهمیت زیادی را برای مدیریت فضای سبز و دانشگاه سبز قائل هستند اما تنها فضای سبز، دانشگاه سبز را نمی‌سازد بلکه ابعاد دیگری در دانشگاه سبز مانند بهینه کردن مصرف انرژی در دانشگاه‌ها مطرح است که این دانشگاه از این نظر پیش قدم بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مدیریت پسماند در دانشگاه اصفهان گفت: طرح استفاده بهینه از پساب برای ایجاد و آبیاری فضای سبز در این دانشگاه اجرا شده است، ایران کشوری کم آب است و استان اصفهان در سال‌های اخیر با بحران خشکسالی روبه‌رو بوده است و ما نمی‌توانیم نسبت به فضای سبز بی‌توجه باشیم.

طالبی خاطرنشان کرد: برای حفظ، نگهداری و حراست از فضای سبز دانشگاه، مدیریت پساب شد و از این نظر کارهای خوبی در این دانشگاه انجام شد که نه تنها الگویی برای سایر دانشگاه‌ها بلکه سایر دستگاه‌ها است تا بتوانیم فضای سبز را مدیریت کنیم.

رئیس دانشگاه اصفهان با تأکید بر این‌که نمی‌توان فضای سبز و مدیریت فضای سبز مطرح شود مگر این‌که بحث دانش آن مطرح باشد، تصریح کرد: امروزه تصمیماتی پایدار است و می‌تواند عملیاتی شود که مبتنی بر دانایی‌محوری و دانش‌محوری باشد و از این نظر دانشگاه‌ها مهد دانش هستند و می‌توانند کارساز باشند.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های دانشگاهیان فرهنگ‌سازی برای استفاده بهینه انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از پساب‌های صنعتی بعد از تصفیه برای ایجاد فضای سبز و استفاده مفید از پسماندها است.

طالبی با بیان این‌که امروز پسماندها به عنوان یک ثروت در کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود و ما هنوز نتوانسته‌ایم از پسماند ثروت تولید کنیم، اضافه کرد: پسماند یکی از مسائلی است که باید به شدت و به صورت قوی بر روی آن کار کرد.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان این‌که دانشگاه‌ها با تربیت نیروی انسانی در زمینه فرهنگ‌سازی می‌توانند بسیار مؤثر باشند، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های چند ساله اخیر در استان اصفهان این دانشگاه برای آبیاری فضای سبز دو کار موازی انجام داد، نخست این‌که از آب‌های زیرزمینی که به صورت آب‌رُفت در دانشگاه بود استفاده کردیم و در ضلع شمالی دانشگاه با حفر چاه‌ها و کانال‌ها و زه‌کش‌هایی که تولید شد آب را استحصال و برای آبیاری فضای سبز استفاده کردیم.

وی با بیان این‌که دومین تجربه استفاده از آب‌ خاکستری بود، عنوان کرد: خوابگاه‌های دانشگاه اصفهان بیش از 5 هزار دانشجوی مهمان دارد و ما توانستیم از آب‌های آشپزخانه‌ها و حمام‌های دانشگاه که به نام آب خاکستری مطرح است با لوله‌کشی مجزا آن را جمع‌آوری و تصفیه کنیم و از آن به عنوان آب در آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

طالبی با بیان این‌که این دو تجربه سبب شده در 5 سال گذشته با وجود خشکسالی‌ها با کمبود آب برای فضای سبز روبه‌رو نشویم، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با کارهای علمی در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی که در دانشگاه انجام می‌دهیم، دانشگاه را به عنوان نهادی بسازیم که بتواند در ایجاد جامعه سبز که تفکر آن سبز باشد، فرهنگ‌سازی کند.

انتهای پیام/63101/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول