اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

بسته خبری شبکه‌های برون‌مرزی/

بررسی تیتراژ سریال «زیرزمین» در آی فیلم

برنامه «گراما فیلم» در اولین پخش خود در سال جدید به سراغ موسیقی مجموعه طنز «زیرزمین» می‌رود.

بررسی تیتراژ سریال «زیرزمین» در آی فیلم

به‌گزارش خبرگزاری فارس، مستند «گرامافیلم» دوشنبه ۱۹ فروردین با حضور پیروز ارجمند، رضا توکلی و سعید کریمی به روند شکل‌گیری موسیقی تیتراژ  سریال «زیرزمین» می‌پردازد.

«زیرزمین» نام یک سریال تلویزیونی است که ماه رمضان سال ۱۳۸۵ از شبکه سه پخش شد. کارگردان این مجموعه علیرضا افخمی است و فتحعلی اویسی، بهاره رهنما، ابوالفضل پورعرب و مهتاج نجومی در آن بازی کرده‌اند.

تیتراز پایانی این مجموعه را احسان خواجه‌امیری با آهنگسازی پیروز ارجمند خوانده است.

«گراما فیلم» دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می‌رود.

**«تنگه کافرین» روی آنتن هیسپان تی وی

برنامه «ایران» هیسپان تی وی سعی دارد با نشان دادن زیبایی‌ها و آداب و رسوم مختلف اقوام ایرانی در این برنامه، چهره زیبایی از «ایران» برای اسپانیایی زبان‌ها به نمایش گذارد؛ «تنگه کافرین» سوژه این قسمت برنامه است.

شیما کاظمی، خبرنگار در این قسمت به ایلام سفر کرده و سد سیمره و تنگه کافرین را از قاب برنامه «ایران» به معرفی گذاشته است.

بر اساس این گزارش، سد سیمره در مسیر رودخانه سیمره که از حوالی کوه الوند در همدان سر چشمه می گیرد، در شهرستان بدره استان ایلام احداث شده و از مهم ترین جاذبه های گردشگری این استان به خصوص در فصل بهار به شمار می آید. «تنگه کافرین» نیز که در توصیف تصویری شیما کاظمی از آن در قاب دوربین قرار گرفته است، چشم اندازی زیبا به رودخانه و سد سمیره دارد، علاوه بر زیبایی های طبیعی، آثاری از معماری گذشتگان در دل صخره های خود دارد که بر اساس کاوش باستان شناسان، قدمت زندگی در این منطقه را به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح تخمین می زند.

برنامه «ایران» هیسپان تی وی هر هفته دوشنبه ها ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش و سه شنبه ها ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران بازپخش خواهد شد.

**نگاهی به تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران در پرس تی وی

برنامه این هفته «نشر خبر» (press release) به بررسی تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران بر قیمت جهانی نفت، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و افزایش تنش میان هند و پاکستان می پردازد.

در این برنامه به تهیه کنندگی النا فکلینا، اقدام دولت آمریکا مبنی بر تحریم اقتصادی ایران و محدود کردن فروش نفت ایران و در پی آن تاثیر این تحریم ها بر قیمت جهانی نفت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در مورد دلایل تصمیم ترامپ برای اعمال تحریم های همه جانبه علیه ایران گفت و گو خواهد شد.

این برنامه در ادامه با نگاهی به مساله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و رای منفی پارلمان بریتانیا به طرح های جایگزین ترزا می در این خصوص خواهد پرداخت.

در این برنامه همچنین افزایش تنش میان نیروهای هند و پاکستان در مرز این دو کشور مورد بحث قرار گرفته و در مورد حمله اخیر ارتش هند به منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان و کشته شدن سه سرباز پاکستانی بحث و گفت و گو صورت خواهد گرفت.

«نشر خبر» با اجرای لمبیت اپیک، یکشنبه ۱۸ فروردین ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران به مدت ۱۰ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

**مروری بر افزایش نگران کننده خشونت در آفریقا

برنامه این هفته «آفریقای امروز» (Africa Today)، افزایش خشونت ها و درگیری ها در کشور مالی و رشد نگران کننده کشته های ناشی از این درگیری ها را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

در این برنامه ضمن مروری بر دلایل اصلی بروز این درگیری ها در کشور مالی، واکنش دولت این کشور در قبال این درگیری ها و اعتراضات مردم در شهر باماکو پایتخت مالی مورد نقد و تبادل نظر قرار می گیرد.

این برنامه در ادامه ضمن واکاوی چرایی بروز این درگیری های قومی و قبلیه ای در مالی و بررسی ساختار مذهبی کشور مالی و تاثیر آن در بروز درگیری ها، به گفت و گو پیرامون اعزام کارشناسان سازمان ملل برای بررسی این وقایع به مالی، خشم مردم مالی از کشته شدن زنان و کودکان در پی درگیری های اخیر و واکنش پلیس نسبت به مردم معترض در خیابان ها خواهد پرداخت.

برنامه «آفریقای امروز» به تهیه کنندگی متیو ریچاردسون و اجرای امینا تیلور، دوشنبه ۱۹ فروردین ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت ۱۳:۰۰ و پنجشنبه ساعت ۰۱:۰۰ بامداد از همین شبکه پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول