اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

استفاده عملیاتی ارتش آمریکا از هولولنز مایکروسافت

سرانجام نتایج قرارداد 479 میلیون دلاری ارتش امریکا با مایکروسافت برای استفاده عملیاتی و میدانی از هدست های واقعیت افزوده هولولنز به بار نشست و این فرایند اجرایی شد.

استفاده عملیاتی ارتش آمریکا از هولولنز مایکروسافت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، ارتش آمریکا از هولولنز برای ابداع یک سیستم بصری یکپارچه و افزوده استفاده کرده است که هم کاربرد آموزشی دارد و هم در میدان نبرد برای دسترسی به اطلاعات بیشتر به کمک سربازان می آید.

سیستم یادشده کم و بیش مشابه با سیستم های واقعیت افزوده ای است که در بازی هایی مانند Call of Duty وجود دارد. با استفاده از هولولنز مشاهده موقعیت گروه جنگی در نقشه ممکن است، یک قطب نما همیشه در معرض دید سربازان است و حتی اطلاعات مربوط به میزان فشنگ باقی مانده اسلحه سرباز نیز قابل مشاهده است.

 

سیستم تصویربرداری حرارتی هولولنز به سربازان امکان می دهد تا در تاریکی نیز بدون نیاز به استفاده از دوربین های دید در شب به خوبی محیط اطراف خود را مشاهده کرده و از تحرکات احتمالی مطلع شوند.

هولولنز اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامت هر سرباز را هم در دسترس قرار می دهد که از جمله آنها می توان به سرعت ضربان قلب و حالت چشمان او اشاره کرد.

البته هولولنزهای فعلی برای استفاده عملیاتی بسیار بزرگ هستند و انتظار می رود ابعاد آنها کوچک تر شده و به اندازه یک عینک آفتابی درآیند. ارتش امریکا امیدوار است این امر ظرف شش ماه آینده رخ دهد. با این حال استفاده واقعی از هولولنز در میدان جنگ تا سال 2022 رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول