اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان

اسکان 8 هزار بیمار سیل‌زده در کمپ‌های پزشکی گلستان/ وبا و اپیدمی اسهال در گلستان نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از اسکان 8 هزار بیمار سیل‌زده در کمپ‌های پزشکی استان خبر داد.

اسکان 8 هزار بیمار سیل‌زده در کمپ‌های پزشکی گلستان/ وبا و  اپیدمی اسهال در گلستان نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس در گرگان، با ورود سیلاب در نوروز سال جاری به استان گلستان متاسفانه امکان شیوع بیماری‌های عفونی در مناطق سیل‌زده افزایش می‌یابد که در این زمینه باید اقدامات لازم صورت گیرد.

کنترل منظم آب آشامیدنی در مناطق سیل‌زده بسیار حائز اهمیت است و باید در میان‌مدت و بلندمدت پیش‌بینی‌های لازم را برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها در این مناطق  صورت گیرد که خوشبختانه تاکنون گزارشی از بیماری عفونی وبا در گلستان نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: دغدغه مهم ما در روزهای آینده موضوع بیماری عفونی است که مردم باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند اگر موارد بهداشتی را رعایت نکنیم قطعا شیوع بیماری عفونی را خواهیم داشت.

* اسکان 8 هزار بیمار سیل‌زده در کمپ‌های پزشکی گلستان/ 33 هزار ویزیت به بیماران سیل‌زده گلستانی انجام شد

عبدالرضا فاضل تصریح کرد: دغدغه ما از بروز بیماری‌های عفونی در مناطق سیل‌زده استان گلستان است متاسفانه طی دو هفته اخیر که موضوع سیلاب در استان گلستان مطرح بود کارهای درمانی در بیمارستان‌های صحرایی مناطق سیل‌زده استان گلستان انجام شد و تمام پزشکان و پرستاران طی دو هفته اخیر دست به دست هم دادند و کار جهادی بسیار بزرگی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه 8 هزار بیمار در کمپ‌های پزشکی در مناطق سیل‌زده استان گلستان اسکان داده شدند، ابراز کرد: 33 هزار ویزیت طی دو هفته اخیر به بیماران سیل‌زده گلستانی انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: همکاران پزشک در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حدود 100 هزار ویزیت در مناطق سیل‌زده استان گلستان انجام دادند و همچنین همکاران پزشک ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز کار جهادی بسیار خوبی انجام دادند.

* شهروندان آق‌قلایی از آبِ آب‌انبار به هیچ عنوان استفاده نکنند/ آب معدنی در مناطق سیل‌زده آق‌قلا و گمیشان به تعداد کافی موجود است

فاضل با اشاره به اینکه دغدغه مهم ما در روزهای آینده موضوع بیماری عفونی است، خاطرنشان کرد: مردم باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند اگر موارد بهداشتی را رعایت نکنیم قطعا شیوع بیماری عفونی را خواهیم داشت.

وی افزود: شهروندان آق‌قلایی از آبِ آب انبار به هیچ عنوان استفاده نکنند اگر استفاده می‌کنند حتما باید کلرسنجی بر روی آب آن منطقه صورت بگیرد تا مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اظهار کرد: آب معدنی در مناطق سیل‌زده آق‌قلا و گمیشان به تعداد کافی موجود است بهتر است که مردم از آب آّب‌انبار استفاده نکنند.

*900 مورد آزمایش اسهال وبا در گلستان صورت گرفت/ جواب همه آزمایش‌ها منفی بود

فاضل گفت: در مناطق سیل‌زده استان گلستان هر فردی که دچار تب و لرز، اسهال و استفراغ و بی‌حالی باشد بلافاصله به نخستین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند تا درمان شود و در صورت نیاز شخص را بستری خواهیم کرد در بیمارستان آق‌قلا امکانات لازم وجود دارد.

وی با بیان اینکه 900 مورد آزمایش اسهال وبا در گلستان صورت گرفت، ابراز کرد: خوشبختانه جواب همه این آزمایش‌ها منفی بود و در حال حاضر اپیدمی اسهال در گلستان نداریم.

انتهای پیام/83019/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول