اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

دهبیدی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

رونمایی از اطلس نوآوری شریف در اوایل خرداد

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف از رونمایی اطلس نوآوری شریف برای تعیین کاربری‌ها و نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان در اوایل خردادماه خبر داد.

رونمایی از اطلس نوآوری شریف در اوایل خرداد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، استان تهران از شرقی‌ترین نقطه که پارک فناوری پردیس است تا نقاط غربی که تقریبا دانشگاه شریف آنجا قرار دارد، به نوعی دارای فضای علم و فناوری است.

دانشگاه صنعتی شریف، توسعه ناحیه نوآوری شریف را برنامه‌ریزی کرده‌ است، ۴۵۰ شرکت در محدوده خیابان آزادی مستقر هستند که این‌ها در یک ناحیه تجمیع می‌شوند. این ناحیه ۲۵۰ هکتار است و یکی از بهترین زیرساخت‌های حمل و نقل را دارد.

در این ناحیه ۷ شتاب‌دهنده و سرمایه‌گذار خطرپذیر وجود دارد و   برای ۳ هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.

محمدرضا دهبیدی‌پور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در زمینه توسعه ناحیه نوآوری شریف گفت: طرح ناحیه نوآوری محدوده‌ای اطراف دانشگاه شریف است که بازیگران مختلف کمک کننده به توسعه فناوری و کسب و کارهای دانش‌بنیان در این ناحیه حضور دارند، شتاب‌دهنده‌ها در این ناحیه حاضر شدند، شرکت‌های نوپا در حال شکل‌گیری است و بخش عمده‌ای نیز از سوی فارغ‌التحصیلان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه موتور محرک ناحیه نوآوری جوانان و نخبه‌ها هستند، اظهار داشت: جوانان نخبه کشور محصولاتی را تولید می‌کنند و کسب و کارهای نوپا علاقمند به حضور در اطراف دانشگاه هستند تا به نیروی توانمند و نخبه دسترسی داشته باشند و کسب و کار خود را با حضور این جوانان شکل دهند.

دهبیدی با اشاره به وضعیت ناحیه نوآوری گفت: ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان در این ناحیه نوآوری مشغول به فعالیت هستند، این کسب و کارها باید جایی متمرکز باشند و به همین دلیل ناحیه نوآوری شریف راه اندازی شده است.

وی از رونمایی اطلس نوآوری شریف تا اوایل خردادماه خبر داد و گفت: با گردآوری اطلس نوآوری کاربری شرکت‌ها و نیازهای آنان مشخص می‌شود، نیازمندی‌های منطقه و کاربری زمین‌ها در این اطلس مشخص می‌شود تا کار سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار تعیین شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول