اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد

انجام ۲۷ هزار مورد بازرسی از سوی گشت‌های تعزیرات حکومتی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ۲۷ هزار مورد بازرسی از سوی گشت‌های تعزیرات حکومتی در مدت ۴۵ روز انجام شد.

انجام ۲۷ هزار مورد بازرسی از سوی گشت‌های تعزیرات حکومتی

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور در نشست خبری خود در ساختمان این سازمان در جمع خبرنگاران به ارائه آماری در خصوص اجرای طرح نوروزی پرداخت و به سوالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ داد.

وی در ابتدای این نشست با تبریک سال جدید و تشکر از رسانه های جهت همراهی در طرح نوروزی این سازمان و با اشاره به اختلاف قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار اظهارداشت: ما امسال در نوروز ۳ بحث مدیریت توزیع مرغ و گوشت با اولویت مرغ، بحث شکر و بحث پیاز را داشتیم که فقط در یک مثال در بحث مرغ در شهر تهران فقط بیش از ۳۰۰ تن و نزدیک به ۴۰۰ تن توزیع مرغ را با نظارت گشت‌های تعزیرات و دادستانی به سامان کردیم.

رایگانی اضافه کرد: ما مرغ ۲۴ هزار تومانی را هم در تهران داشتیم که بلافاصله بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع همکاران ما بلافاصله به محل رفتند و مرغ سبزی که باید به قیمت ۱۳ هزار تومان عرضه می‌شد با قیمت ۲۲ هزار تومان عرضه می‌شد که الزام به عرضه ۱۳ هزار تومانی انجام گرفت و روند توزیع اصلاح شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور با اشاره به این موضوع که در ۴۵ روز اجرای طرح نوروزی سازمان تعزیرات ۵ هزار و ۶۶۹ تیم گشت مشترک را تشکیل دادیم که ۲۷ هزار و ۵۰۱ مورد بازرسی را در این مدت انجام دادیم، گفت: ۹ هزار و ۷۴۱ واحد متخلف شناسایی شدند و ۱۰ هزار و ۷۳۰ واحد در این گشت‌ها بدون تخلف بودند و همچنین ۷ هزار و ۳۰ واحد نیز با توجه به اینکه مرتبه اول انجام تخلف داشتند و با توجه به رویکرد پیشگیرانه طرح امسال، تذکر جهت اصلاح دریافت کردند که انشاالله در گشت‌های بعدی که در طول سال خواهیم داشت این واحدهایی که تذکر دریافت کردند را مجدداً مورد بازرسی قرار خواهیم داد.

وی اضافه کرد: جمعاً ۸ هزار و ۲۸۴ پرونده در طرح نوروزی سازمان تعزیرات تشکیل شد که متخلفین به پرداخت تقریباً ۱۴ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

رایگانی ادامه داد: به ترتیب بیشترین پرونده‌ها به تفکیک استانی، استان فارس ۱۸۱۲ پرونده بیشترین پرونده طرح نوروزی ۹۸ را به خود اختصاص داد، استان همدان ۷۷۶ پرونده در رده دوم، استان تهران ۷۷۱ پرونده در رده سوم، استان لرستان با ۵۲۱ پرونده در رده چهارم، استان آذربایجان غربی ۴۴۵ پرونده در رده پنجم می‌باشند که به ترتیب بیشترین حجم پرونده‌ها را در طرح نوروزی ۹۸ به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور در خصوص پرونده‌های کالا و خدمات و پرونده‌های صنفی تشکیل شده در طرح نوروزی  به ویژه با موضوع گرانفروشی و تقلب و پرونده‌های بهداشتی با محوریت بهداشت محیط و استفاده از مواد غذایی فاسد و غیر قابل استفاده بیشترین آمار پرونده های ما در این طرح بودند، بیان داشت: جا دارد از همکاری دوستانمان در دانشگاه‌های پزشکی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور تقدیر و تشکر کنیم و همینجا خواهش می‌کنیم در مجموعه و.زارت بهداشت و معاونت بهداشتی وزیر بهداشت که این روندی که در طرح نوروزی ۹۸ با دقت و سرعت بیشتری نسبت به بقیه ایام سال در بحث نظارت بر رستوران‌ها و مراکز توزیع اغذیه بوده در کنار ما باشند که انشاالله این نظارت در طول سال بیشتر و بیشتر شود. 

رایگانی با اشاره به اختلاف قیمتی که در بحث گوشت و مرغ تنظیم بازار و قیمت آزادی که وجود دارد، اظهارداشت: متأسفانه برخی سودجویان در بازار گوشت و مرغ خصوصاً در رستوران‌ها و مراکز عرضه تغذیه امسال بیش از پیش مشهود بوده است. در یک نمونه در خراسان رضوی فقط در یک پرونده مقدار 12 هزار کیلوگرم گوشت چرخ‌کرده فاسد را همکاران ما در گشت تعزیرات با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی کشف و معدوم کردند.

وی با تأکید بر اینکه مهمترینِ پرونده‌ها اختفاء و امتناع بوده گفت: در بحث پیاز ارزش ریالی یک پرونده 1 میلیارد و 427 میلیون ریال و در پرونده دیگری در بحث برنج 3 میلیارد و 228 میلیون ریال عرضه خارج از شبکه در آذربایجان شرقی بوده که مهمترین پرونده‌های در دست رسیدگی در طرح نوروزی سال ۹۸ به شعب سازمان تعزیرات ارجاع داده شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور اضافه کرد: در همدان معدوم سازی 255 کیلوگرم ماهی و گوشت قرمز را داشتیم، در شهر تهران نظارت و عرضه بیش از 300 تن مرغ به قیمت مصوب 11 هزار و 500 تومان داشتیم همچنین معدوم سازی 1500 کیلوگرم مواد غذایی با گوشت های فاسد در گشت های نظارتی در رستوران های تهران انجام شده است.

رایگانی با اشاره به کشف کارگاه تولید تنباکو با خاک اره ام‌دی اف در استان البرز و شهر کرج اظهارداشت: همچنین پلمب 11 رستوران در جاده چالوس به دلیل سرو مشروبات الکلی و عرضه گوشت فاسد به مشتریان و محکومیت 270 میلیارد ریالی عاملان قاچاق ۸۵ هزار کارتن انواع سیگار و توتون بوده است.

وی اضافه کرد: در استان قم برخورد با 30 واحد اقامتی به دلیل گرانفروشی، عدم درج قیمت و نداشتن پروانه را داشتیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور ادامه داد: در استان اصفهان کشف 400 کیلوگرم گوشت وارداتی خارج از شبکه توسط گشت تعزیرات و همچنین پلمب ۲ رستوران اخطاریه به  4 رستوران به دلیل تخلفات بهداشتی را در استان مرکزی داشتیم.

رایگانی با تأکید بر اینکه در خراسان رضوی 12 هزار تن گوشت غیر قابل مصرف و کشف 600 کیلوگرم گوشت مرغ غیربهداشتی را از یک هتل و رستوران در محدوده حرم مطهر امام رضا (ع) داشتیم که این هتل رستوران پلمب و مدیر آن ملزم به انتقال مسافرین خود به یک مرکز پذیرش مسافر شد که این کار بلافاصله انجام شد.

وی ضمن اشاره به کشف ۳۵۰ و ۱۵ تن پیاز اختفاء به قصد گرانفروشی در استان فارس، اظهارداشت: همچنین در استان همدان محموله 510 تنی ذرت دامی که با ارز دولتی وارد کشور شده بود و مالک و وارد کننده این ذرت قصد داشت به نرخ آزاد و خارج از شبکه دولتی توزیع کند که در نهاوند شناسایی و در شبکه توزیع گردید.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور گفت: در استان زنجان نیز کشف و معدوم سازی 3.5 تن مرغ فاسد در گشت مشترک از یک رستوران و همچنین کشف 2 تن مرغ غیر بهداشتی از یک خودروی سواری کشف شد که این پرونده در شعب تعزیرات در حال رسیدگی است.

رایگانی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه معدوم سازی 600 کیلوگرم گوشت فاسد داشتیم، اظهارداشت: در اردبیل نیز معدوم سازی 100 کیلوگرم مرغ فاسد و تاریخ گذشته که توسط گشت های ما انجام گرفت.

وی با اشاره به این مطلب که ما تقریباً در همه کشور در طرح نوروزی امسال عرضه گوشت و مرغ غیربهداشتی بیشتر از هر سال به چشم می‌آمد، اضافه کرد: ما به تمامی رستوران‌ها و مراکز اغذیه اخطار می‌دهیم که این گشت های تعزیراتی ادامه دارد و روند گشت های تعزیرات یک روند مناسبتی نیست و در همه سال این گشت ها ادامه دارد و در طرح نوروزی این گشت ها بیشتر می‌شود و به هموطنان با دقت و وسواس بیشتری نسبت به مراکز عرضه غذا ورود کنند و از مراکز معتبر غذای خود را تهیه کنند و لذا از معاونت وزارت بهداشت می‌خواهیم که با همکاران ما در بقیه ایام سال همکاری را داشته باشند تا بتوانیم  بحث سلامت جامعه را در تمامی ایام سال پیش ببریم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور  با گلایه از دفاتر هواپیمایی تأکید کرد: یک اتفاق زشت خصوصاً به مقصد استان‌های سیل زده داشتیم  قیمت بلیت هواپیما بود که تا 4 برابر نرخ معمول این بلیت ها را دفاتر هواپیمایی عرضه کردند علیرغم اینکه مردم، دستگاه‌های دولتی، ارتش، سپاه در استان‌های سیل زده با یک حضور جهادی و وقت شناسانه با توانی که داشتند حضور یافته بودند این انتظار از دفاتر هواپیمایی می‌رفت که استان‌های سیل زده تا 5 برابر قیمت معمول فروخته می‌شد.

وی افزود: ما باز هم از دوستان سازمان هواپیمایی خواهش می‌کنیم اگر سقف قیمت مشخص باشد دست سازمان تعزیرات برای رسیدگی به این وضعیت تلخی که در این ایام رخ داد قطعاً باز است و خواهشمندیم وضعیت بلیت های هواپیما را مشخص کنید.

رایگانی ادامه داد: در این ایام که مردم نگران خانواده‌های خود هستند و می‌خواهند از وضعیت فامیل و خانواده‌ خود مطلع شوند و به کمک آنها بشتابند و حتی آنها را همیاری کنند و یا دستگاه های متولی که در ستاد و در تهران هستند باید به استان‌های دیگر سیل زده بروند و گسیل امکانات به این استان‌ها صورت گیرد متأسفانه در این ایام شاهد سودجویی‌های بیشتر از مواقع دیگر هستیم و ما آمادگی برای رسیدگی به گزارشات گرانفروشی‌‌های احتمالی هستیم چرا که دست ما بسته است و امیدواریم رسانه‌ها برای رسیدگی به قیمت بلیت هواپیما به ما کمک کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور اضافه کرد: در ایام ابتدایی سیل، رئیس سازمان هواپیمایی و معاونت میراث فرهنگی اعلام کردند که بلیت های هواپیمایی به مقاصد استان های سیل زده را می‌توانند دریافت کنند و اگر موفق به دریافت پول هتل‌ها و بلیت ها نشدند و با مقاومت احتمالی دفاتر هواپیمایی مواجه می‌شوند به همکاران ما در شعب سازمان تعزیرات مراجعه کنند تا این مبالغی که احیاناً با مقاومت دفاتر فروش مواجه می‌شوند ما بتوانیم حتماً کمک کنیم تا هموطنان این مبالغ را دریافت کنند.

وی ضمن تشکر از اتحادیه‌‌ها، وزارت صمت، اتاق اصناف، ستاد خدمات سفر، سازمان میراث فرهنگی، صدا و سیما و کلیه خبرگزاری‌ها همچنین خبرگزاری فارس به دلیل پوشش اخبار سازمان تعزیرات حکومتی طی برگزاری طرح نوروزی اظهارداشت: در استان‌های فارس، لرستان، گلستان و خوزستان همکاران ما در تلاش هستند گذشته از وظیفه ذاتی با حداقل امکاناتی که داریم حداکثر بهره را در اختیار استان های سیل زده بگذاریم.

رایگانی همچنین گفت: ما در ابتدایی ترین روزهای سیل که جناب انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور که درگذشت هموطنانمان را تسلیت گفتند، به تمام استان‌ها نیز ابلاغ کردند در غالب طرح نوروزی و ارائه خدمات مانند خدمات زمینی و هوایی و دریایی و نظارت بیشتر بر توزیع اقلام و جلوگیری از گرانفروشی در استان‌های سیل‌زده صورت گیرد.

وی همچنین به ارائه آماری از استان‌های سیل زده در طرح نوروزی پرداخت و گفت: استان لرستان که درگیر سیل است اما خوشبختانه این استان سومین استان ما در طرح نوروزی ۹۸ و جزء استان چهارم با بیشترین پرونده به تعداد ۵۲۱ پرونده بودند.

وی افزود: استان فارس به دلیل اتفاق تلخ در شهر شیراز رخ داد استان اول ما در طرح نوروزی امسال با ۱۸۱۲ پرونده بود. در استان‌های گلستان، خوزستان و گلستان هم همکاران ما فعال هستند و حتی برای اسکان هموطنانمان با امکانات مهمان‌سرایی و امکانات محدودی که ما داشتیم همکارانمان در تلاش هستند گذشته از وظیفه ذاتی در خصوص رسیدگی به تخلفات صنفی و ارائه نرخ مصوب با حداقل امکاناتی که داریم حداکثر بهره را در اختیار استان‌های سیل زده خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور گفت: ما در طرح نوروزی 98 دنبال پرونده سازی و بزرگ کردن بازار و ایجاد فضای ناامن در بازار نیستیم. امسال اولین سالی است که 10 هزار و 730 واحد در گشت‌های ما بدون تخلف بودند یعنی رویکرد ما امسال جلوگیری از وقوع تخلف بوده است.

رایگانی گفت: از ۷ اسفند که طرح آغاز شد تا ۲۹ اسفند بیشترین تمرکز ما بر خریدهای نوروزی مردم بود و از 29 اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین ماه ۹۸ تمرکز ما بر خدمات سفر از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها، بهداشت بوده که خروجی این پرونده‌ها نمی‌خواهیم بگوییم 100 درصد بوده ولی به بیشتر اهداف خود رسیدیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور در خصوص قیمت گوشت گوسفندی گفت: چیزی که به ما ابلاغ شده قیمت مرغ است که 11 هزار و 500 تومان بوده که تلاش ما در کل کشور بر همین عنوان قیمت مصوب بوده است و نرخ خاصی را جهت عرضه گوشت به ما اعلام نکرده‌اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که در بعضی فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت گوشت مانند بازار آزاد با قیمت‌های بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود، آیا این گوشت‌ها تنظیم بازاری است یا خیر؟ افزود: گوشت هایی که فروشگاه های زنجیره‌ای با قیمت بالا ارائه می‌دهند گوشت تنظیم بازاری نیست و گوشت‌های تنظیم بازاری با نظارت در این فروشگاه‌ها توزیع می‌شود و گوشت‌هایی که با قیمت بالا در این فروشگاه‌ها ارائه می‌شوند گوشت‌هایی است که خودِ این فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهیه می‌کنند و با قیمت آزاد به فروش می‌رسانند.

رایگانی همچنین در مورد نتیجه پرونده شرکت خودروساز معروف گفت: شرکت خودروسازی ملزم شده که یک تیم کارشناسی طی یک مدت زمان 3 تا 6 ماهه با یک وزنِ مشخصی که این خودرو در استاندارهای خودِ خودرو دارد تحمل این وزن را داشته باشد با حضور این تیم کارشناسی در جاده های مختلف کشور تردد کند تا این تیم کارشناسی به یک نظر واحدی برسند در خصوص نحوه برخورد با خودروساز تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: تست فنی این خودرو در دست اقدام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول