اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سردار فضلی:

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن نشانه توجه انقلاب اسلامی به مفاهیم الهی است

یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس گفت: حضور قاریان جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که همه ساله در کشورمان برگزار می‌شود، نشان دهنده راه قرآنی انقلاب اسلامی و عمق توجه آن به مفاهیم این کتاب آسمانی است.

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن نشانه توجه انقلاب اسلامی به مفاهیم الهی است

سردار علی فضلی فرمانده لشکر سیدالشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ویژه‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن کریم، عمق تمرکز و توجه انقلاب اسلامی به مفاهیم قرآن کریم را بازگو می‌کند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از آغازین روزهای پیروزی‌اش تا به امروز، تلاش گسترده‌ای در ترویج فرهنگ قرآنی و انتقال مفاهیم قرآن کریم در سطح جامعه از طرق مختلف داشته است که می‌توان به اهتمام به هنر، برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن کریم، ساخت فیلم و سریال، آموزش تلاوت قرآن کریم در طول مقاطع تحصیلی و ... در جهت آشنایی نسل جوان با این کتاب آسمانی و الهی اشاره کرد.

وی ادامه داد: قرآن کریم سرشار از آموزه‌های دینی برای بشر محسوب می‌شود و وجود قصه‌های زیبای قرآنی، اثرگذاری خاصی به انتقال مفاهیم قرآنی و جذابیت آن بخشیده است و یقیناً عمل به قرآن کریم، باعث سعادت دنیوی و اخروی می‌شود.

سردار فضلی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم باعث ایجاد انگیزه در جوانان برای پیوند خوردن با قرآن کریم می‌شود، گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم می‌تواند باعث شناساندن فرهنگ قرآنی و علاقه‌مند کردن نسل جوان به این کتاب آسمانی شود و از طرفی دیگر باث شکوفایی استعدادهای کشورمان در زمینه قرآن کریم در رشته‌های تلاوت و حفظ و... است .حضور قاریان بین المللی در این دوره از مسابقات که همه ساله در کشورمان برگزار می شود، نشان دهنده راه قرآنی انقلاب اسلامی است.

چهره شاخص دوران دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه جهاد در راه خدا، یکی از مفاهیم قرآنی است ، تصریح کرد: جوانان انقلابی و مومن کشورمان در طول دوران دفاع مقدس به جهاد در راه خدا جامه عمل پوشاندند. اگر می بینیم شهدا از جان و مال خود گذشتند و در راه خدا جهاد کردند تا باعث پیروزی کشورمان در دوران دفاع مقدس شوند، دلیلش حفظ اسلام و قرآن و عمل به آن بوده است چرا که شهدا می دانستند در شرایطی که دشمن به ناحق، در فکر تجاوز به خاک کشورمان بود، تکلیف ایجاد می کرد که جهاد کنند و نگذارند که راه اسلام و قرآن کریم به بی راهه کشیده شود و در مقابل استکبارجهانی ایستادند و در نهایت به پیروزی رسیدند و شهادت را برای خود برگزیدند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مسابقات بین المللی قرآن می توانید به صفحه مجازی قرآن پرس رجوع کنید.

https://www.instagram.com/quranpress

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول