اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشست وزرای خارجه «گروه 7» بدون حضور وزیر خارجه آمریکا

در روز نخست برگزاری نشست گروه 7، محور بحث‌های وزرای امور خارجه کشورهای شرکت‌کننده، مبارزه با دخالت سایر دولت‌ها در فرایند دموکراسی غربی بود.

نشست وزرای خارجه «گروه 7» بدون حضور وزیر خارجه آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشست گروه ۷ با حضور وزرای امور خارجه آمریکا، انگلیس،ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و اتحادیه اروپا روز جمعه در شهر «بیاریتز» فرانسه شروع به کار کرد. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نشست گروه ۷ در حالی برگزار می‌شود که انتقادات از دولت ترامپ، بحران برگزیت و تظاهرات جلیقه‌زردها بر آن سایه افکنده است.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که دیوارنوشته‌هایی نظیر «بانک‌های دزد»، «انقلاب» و «نه به گروه ۷» در گوشه و کنار شهرهای فرانسه، منعکس‌کننده شدت خشم «جلیقه‌زردها» علیه دولت این کشور در پنج ماه اخیر هستند.

«مایک پامپئو در این نشست حضور نداشته و معاونش را به‌جای خود فرستاده است. دیپلماتی در فرانسه گفته است پامپئو پیامی با مظمون «کارهای بهتری برای انجام دارم» فرستاده است.

تنش بین دولت ترامپ و متحدان اروپایی بر سر تبادلات تجاری، تغییرات اقلیمی و توافق هسته‌ای ایران موجب شده نشست امسال با کمترین وجه اشتراک دنبال شود.

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه بریتانیا در حاشیه روز اول نشست مدعی شد: «می‌دانیم کشورهایی نظیر روسیه راهبرد بسیار فعال، برنامه‌ریزی‌شده و پرنفوذی در مداخله در فرایندهای دموکراتیک در کشورهای غربی دارند و به‌دنبال ایجاد نفاق و هرج‌ومرج در هرکجا به بتوانند هستند».

هانت گفت بحث‌های روز جمعه نشست جی-۷ یافتن راه‌حل راهبردی در راستای افزایش هزینه مداخله در فرایندهای دموکراتیک است. وی خواهان پشتیباتی کشورهای اتحادیه اروپا از تمدید مهلت برگزیت شد.

«کریستینا فریلند» وزیر امور خارجه کانادا نیز در حاشیه این نشست اعلام کرد از دخالت برخی کشورها در انتخابات پیش روی این کشور در ماه اکتبر در کشورش نگران است.

او گفت: «قضاوت ما مبنی بر این است که احتمال دخالت خارجی برای تخریب دموکراسی ما وجود دارد و حتی در حال حاضر تلاش‌هایی نیز توسط بازیگران خارجی بدخواه در حال انجام باشد».

فریلند افزود چنین تلاش‌هایی در راستای رسیدن به خروجی خاصی در یک انتخابات ملی نیست بلکه با هدف دوقطبی کردن جوامع غربی صورت می‌گیرد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول