اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اخبار شهرستان‌های خراسان رضوی

ظرفیت خلیل آباد در حوزه زیستی براي محققين و دانشجويان / دعوا بر سر پارک خودرو 2 مصدوم برجای گذاشت

در بسته خبری دوم شهرستان‌های خراسان رضوی اخباری از جمله اجرای بیش از 30 برنامه ورزشی نوروزی در گناباد، گذشتن شمار گردشگران تربت‌حیدریه از مرز 220 هزار نفر، ظرفیت خلیل آباد در حوزه زیستی براي محققين و دانشجويان و مصدومیت دو نفر به خاطر دعوا بر سر پارک خودرو آمده است.

ظرفیت خلیل آباد در حوزه زیستی براي محققين و دانشجويان / دعوا بر سر پارک خودرو 2 مصدوم برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در بسته خبری دوم از شهرستان‌های خراسان رضوی اخباری از جمله اجرای بیش از 30 برنامه ورزشی نوروزی در گناباد، گذشتن شمار گردشگران تربت‌حیدریه از مرز 220 هزار نفر، ظرفیت خلیل آباد در حوزه زیستی برای محققین و دانشجویان و مصدومیت دو نفر به خاطر دعوا بر سر پارک خودرو آمده است.

اجرای بیش از 30 برنامه ورزشی نوروزی در گناباد

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بیش از سی برنامه ورزشی طی ایام نوروز در گناباد اجراشده که بیشتر این برنامه‌ها در سطح روستاها بوده است.

محمدعلی امینی اضافه کرد: مسابقه والیبال در روستای استاد، فوتسال در روستاهای روشناوند، حاجی‌آباد و سقی ازجمله این برنامه بود

وی بیان کرد: برگزاری پیاده‌روی عمومی، مسابقات طناب‌کشی و خروس‌جنگی هم برای گسترش نشاط و تحرک در جامعه اجرا شد که علاوه بر استقبال بی‌نظیر مردم، شوراها و دهیاری‌ها هم همکاری قابل‌تقدیری در این زمینه داشته‌اند.

شمار گردشگران تربت‌حیدریه از مرز 220 هزار نفر گذشت

معاون  هماهنگی امور عمرانی فرماندار تربت‌حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در این فاصله زمانی ۱/۵میلیون نفر از این مسیر عبور کرده‌اند و شاهد عبور روزانه ۲۰هزار خودرو از محورهای مواصلاتی شهرستان هستیم و در این مدت 220 هزار نفر از امکان تاریخی و گردشگری شهرستان بازدید و ستاد خدمات سفر در این مدت نیز به ۷۵ هزار نفر اسکان داده است.

احسان کریمی افزود: 85 هزار اسکان نوروزی در مدارس، بقاع متبرکه، اقامتگاه‌های بومگردی، کمپ‌های موقت، پارک‌ها و خانه‌ها اسکان داشتند.

وی تصریح کرد: بیشتر بازدید از مجموعه قطب‌الدین حیدر، مجموعه مذهبی گردشگری مزار احمد الرضا، رباط تاریخی علیا، روستای ملی بسک، مجموعه شیخ حیدر کدکنی، روستای بکاول، آبشار رودمعجن ورود خانه حصار بوده است.

کریمی مهم‌ترین ویژگی امسال  را افزایش 4 برابری تورهای تخصصی گردشگری از سایر استان‌ها به‌ویژه تهران، استان‌های شمالی و غربی کشور و بازدید از اماکن گردشگری بکر ازجمله غار نمک، ابریشم‌کشی بایگ و روستای ملی بسک و روستای گردشگری بکاول عنوان کرد.

وی گفت: راه‌اندازی اتوبوس گردشگری، راه‌اندازی قطار گردشگری مشهد – تربت‌حیدریه، برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی، برپایی کاروان شادی، احداث بازارچه‌های عرضه سوغات و صنایع‌دستی، بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی و خدماتی، بازرسی و نظارت بر رستوران‌ها و اماکن پذیرایی، برپایی ایستگاه‌های فوریت‌های پزشکی و هلال‌احمر و برپایی ایستگاه‌های سلامت برخی از برنامه‌های ستاد خدمات سفر شهر تربت‌حیدریه در ایام نوروز بوده است.

خلیل‌آباد یک ظرفیت تحقیقاتی برای محققین و دانشجویان حوزه زیستی است

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خلیل‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: این شهرستان، علی‌رغم وسعت کم باوجود آب‌وهوای متنوع و وضعیت توپوگرافی موجود در آن به جهت زیستی و ژنتیکی دارای تنوع بسیار زیادی است.

سعید شفیعیان بابیان اینکه میلیون‌ها نمونه زیستی در اقلیم‌های متفاوت اعم از گیاهی، جانوری و میکروارگانیسم‌ها به‌عنوان ذخایر زیستی وجود دارند، بیان کرد: هرکدام از این ذخایر می‌توانند نقش بزرگ و تأثیرگذاری در عرصه غذا، دارو، افزایش رفاه و به‌ویژه رونق تولید و اقتصاد برای کشور داشته باشند.

وی با اشاره به انجام هزاران ساعت گشت، کنترل و پایش مستمر در عرصه‌های طبیعی به‌منظور حفظ این ذخایر، تصریح کرد: سال گذشته 11 نمونه و لاشه تلف‌شده به سبب بیماری یا تصادفات جاده‌ای و غیره از پستانداران، پرندگان و خزندگان مختلف پس از بررسی و ثبت‌های اولیه برای نگهداری در بانک ژن و تاکسیدرمی به مرکز استان ارسال‌شده است.

دعوا بر سر پارک خودرو 2 مصدوم برجای گذاشت

جانشین فرماندهی انتظامی تربت‌حیدریه با اشاره به وقوع یک فقره نزاع دسته‌جمعی دریکی از خیابان‌های سطح این شهرستان، گفت: بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری 13 امام رضا(ع) به محل حادثه اعزام شدند که مشخص شد چندین نفر از اهالی یک محل به علت پارک خودرو با چوب، چماق و سنگ به نزاع پرداخته‌اند.

علی‌اکبر سلمانی مقدم افزود: پس از حضور مأموران، تعدادی از نزاع کنندگان از محل متواری می‌شوند و درگیری با تلاش عوامل انتظامی خاتمه پیدا می‌کند.

وی  بابیان اینکه تحقیقات برای دستگیری دیگر متهمان فراری پرونده ادامه دارد، یادآور شد: در پیگیری این نزاع سه جوان 25، 28 و 37 ساله توسط پلیس دستگیر شدند و دو مصدوم 36 و 48 هم برای مداوا به بیمارستان انتقال پیدا کردند.

انتهای پیام/ 70043

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول