اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

در شهرستان بیرجند و درمیان انجام شد

پایان طرح «آرامش بهاری» با استقبال ۶۶ هزار زائر

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بیرجند و درمیان از اتمام طرح نوروزی آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در ۸ بقعه و امامزاده این شهرستان با استقبال ۶۶ هزار زائر و مسافر نوروزی خبر داد.

پایان طرح «آرامش بهاری» با استقبال ۶۶ هزار زائر

حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در جوار امامزادگان، اظهار داشت: اجرای طرح آرامش بهاری نقش بسیار عمده‌ای در شناساندن پتانسیل‌های مذهبی و اسلامی به قشر جوان این مرزو بوم دارد.

وی ارائه خدمات فرهنگی مطلوب در جوار امامزادگان را از اهداف اصلی طرح آرامش بهاری دانست و بیان داشت: این طرح همزمان با سراسر کشور، از 28 اسفند آغاز و تا 14 فروردین‌ماه ادامه داشت که برپایی خیمه‌های معرفت از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح به شمار می‌رود.

اهم برنامه‌های طرح آرامش بهاری

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بیرجند و درمیان برگزاری آیین لحظه تحویل سال‌ نو را از دیگر ویژه‌ برنامه‌های طرح آرامش بهاری ذکر و تصریح کرد: این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان با حضور پرشور بیش از نفر از مردم، زائران و مسافران نوروزی برگزار شد.

مختاری اضافه کرد: در اجرای این طرح برنامه‌های مختلفی از جمله انجام مراسم دینی و مذهبی لحظه سال تحویل، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه و امامزادگان، مراسم جشن ولادت حضرت علی(ع)، جشن مبعث رسول اکرم(ص)، مراسم سوگواری حضرت زینب(س) و روز طبیعیت برگزار شد.

بازدید 40 هزار زائر از خیمه‌های معرفت

وی به برپایی 3 خیمه معرفت با حضور 5 مبلغ بومی و اعزامی در سطح بقاع متبرکه اشاره و بیان داشت: این خیمه‌ها از ابتدای آغاز به‌کار خود در امامزادگان مجری طرح آرامش بهاری مورد استقبال مسافران و مهمانان نوروزی قرار گرفت که شامل غرفه مشاوره وقف، پاسخگویی به مسائل اعتقادی و شرعی وغیره بود به طوری که قریب به 40 هزار زائر و مسافر از خدمات این خمیمه‌ها بهره‌مند شدند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بیرجند و درمیان به موزه وقف نیز اشاره و مطرح کرد: موزه وقف بیرجند از سوی اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند در بنای تاریخی حسینیه امام رضا(ع) در سال ۱۳۸۲ افتتاح شد.

استقبال مسافران از موزه وقف و مدرسه شوکتیه

مختاری موقوفه حسینیه امام رضا(ع) بیرجند را از موقوفات شاخص این شهر دانست و تصریح کرد: این بنا از مهم‌ترین بناهای تاریخی شهر بیرجند است که از لحاظ معماری دارای اجزا و عناصر مختلف است.

وی استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از موزه وقف و مدرسه شوکتیه بیرجند را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در طول اجرای طرح آرامش بهاری در شهرستان بیرجند 7 هزار نفر از موقوفه مدرسه شوکتیه و موزه وقف بیرجند بازدید کردند.

تشرف 66 هزار زائر به بقاع متبرکه شهرستان

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بیرجند و درمیان با بیان اینکه در بازه زمانی اجرای طرح آرامش بهاری 66 هزار نفر( با احتساب آمار موقوفه مدرسه شوکتیه) از بقاع متبرکه شهرستان بیرجند و درمیان بازدید داشته‌اند، ابراز داشت: در امامزادگان باقریه بیرجند و امامزاده سیده زهرا(س) روستای نوزاد شاهد حضور زیادی از زائران بودیم.

مختاری اضافه کرد: در طول اجرای طرح آرامش بهاری یک هزارو 200 نفر در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه بیرجند و درمیان اسکان یافتند.

وی از استقبال خوب مسافران و زائران از ویژه برنامه‌های تحویل سال و روز طبیعت در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: امسال شاهد حضور چشمگیر زائران و مسافران در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان بیرجند و درمیان بودیم.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول