اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سرپرست استانداری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح شد

هشدار غراوی نسبت به برداشت بی‌رویه شن و ماسه از سد نومل/ ذوب دو سوم برف در ارتفاعات گلستان

سرپرست استانداری گلستان؛ وضعیت سدهای این استان را کاملا ایمن خواند و نسبت به برداشت بی‌رویه شن و ماسه از سد نومل هشدار داد.

هشدار غراوی نسبت به برداشت بی‌رویه شن و ماسه از سد نومل/ ذوب دو سوم برف در ارتفاعات گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، میرمحمد غراوی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آب پشت سد نومل به صورت زهکشی عمل می‌کند که باید از برداشت بی‌رویه شن و ماسه در پایین دست سد جلوگیری شود چراکه ممکن است خطراتی به وجود آورد.

وی با بیان اینکه سایر سدهای استان گلستان از ایمنی کامل برخوردار هستند، تصریح کرد: دیگر سیلابی از بالادست نداریم که به آورد رودخانه گرگانرود اضافه کند.

سرپرست استانداری گلستان خطاب به مردم مناطق سیل‌زده که در رنج و مشقت هستند گفت: مسوولان در تلاش هستند هرچه سریعتر وضعیت در این مناطق به شرایط عادی برگردد پمپ فشار قوی به استان ارسال شده تا آب مناطق سیل‌زده گلستان به سمت دریا هدایت شود.

غراوی با اشاره به اینکه سیلاب به سرعت قابل جمع‌شدن نیست، برطرف شدن این واقعه را زمان‌بر دانست و گفت: همه تلاش می‌کنیم تا شرایط را تثبیت کنیم و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی تسریع در خروج آب از مبادی مناطق سیل‌زده روستایی را امری مهم خواند و افزود: نیروهای مسلح در لایروبی رودخانه‌ها عملکرد خوبی داشتند چندین کانال فرعی ایجاد کردند استقرار لایروب‌ها در کانال رهبری و فعالیت بارچ در کانال صفاایشان برای بازگشایی مسیر و هدایت آب ادامه دارد.

سرپرست استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در محور گرگان‌رود دستگاه لایروب از سوی بنادر و دریانوردی در محل مستقر شد و عملیات لایروبی در حال انجام است روند تخلیه آب در رودخانه گرگان‌رود به خوبی انجام می‌گیرد که این مهم نتیجه تعامل و همکاری نیروهای مسلح است.

غراوی در خصوص نگرانی از رودخانه قره‌سو به خاطر ذوب برفها بیان کرد: پوشش برف در ارتفاعات جنوبی استان از 3 هزار و 707 کیلومتر مربع به یک هزار و 160 کیلومتر مربع کاهش یافت در مدت دو روزی که شرایط جوی استان آفتابی بود دو سوم از برف در ارتفاعات استان ذوب شد و به سمت پایین‌دست در حرکت است.

وی ادامه داد: ذوب برف‌ها سبب شد تا رودخانه‌های ما از آب اشباع شود و به سمت گرگان‌رود و قره‌سو جریان پیدا کند و ما در تلاش هستیم با ایجاد لاین خاکی از شهرها و روستاهای در مسیر سیلاب محافظت کنیم.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول