اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قرآن عامل همبستگی مسلمانان است/ مسابقات زمینه‌ساز گرایش نسل جوان به آیات الهی

نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت: نهادهایی که بودجه تحقیقاتی، پژوهشی و فرهنگی دارند باید در زمینه برگزاری مسابقات قرآن اهتمام داشته باشند و خود را در جهت ترویج فرهنگ قرآن و عمل به فرامین کلام وحی مسئول بدانند.

قرآن عامل همبستگی مسلمانان است/ مسابقات زمینه‌ساز گرایش نسل جوان به آیات الهی

محمد قمی، نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ویژه‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن با بیان اینکه این ماه، ماه بعثت پیامبر اکرم(ص) است و قرآن در این ماه بر پیامبر نازل شده است، گفت: قرآن، کتاب هدایت و رستگاری انسان ها و سراسر نور و هدایت است و بحث انس و حفظ قرآن مسئله مهمی است و در نهایت فهم قرآن تکمیل کننده نجات بشریت است.

وی ادامه داد:همانطور که خداوند بزرگ در قرآن فرموده قرآن را باید با صدای خوش قرائت کرد که از ثواب و عظمت بسیاری برخوردار است.تمامی این موارد در مسابقات بین‌المللی قرآن مد نظر قرار گرفته است.

قمی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت وجود امام (ره) و شهدا و هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و روحانیت، فرهنگ حفظ و عمل به قرآن بیشتر مورد توجه قرار گرفته و اهتمام جوانان به حفظ و قرائت قرآن بسیار جالب و قابل توجه است. در این میان، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن موجب تهییج مردم خصوصاً جوانان و ترویج فرهنگ قرآن شده است.

قمی با بیان اینکه رواج مسابقات قرائت و حفظ قرآن در جامعه و جهان اسلام باعث افتخار است عنوان کرد: اینکه اوج اهتمام و توجه به قرآن و فعالیت‌های قرآنی و همچنین تعداد حافظان و قاریان قرآن تربیت شده از برادران و خواهران در جمهوری اسلامی محرز است و نمود دارد بسیار حائز اهمیت است. گسترش مسابقات و توجه و رویکرد جوانان به قرآن به منظور ترویج فرهنگ قرآن و عمل به آن تأثیر بسیار مثبتی دارد و همین امر از مهجوریت قرآن جلوگیری می‌کند.

وی قرآن را عامل همبستگی مسلمانان عنوان کرد و افزود: طبق سفارش پیامبر اکرم(ص)، قرآن و عترت موجب وحدت و رحمت است، در این راستا باید مسابقات قرآن در سطوح مختلف استانی، کشوری و بین‌المللی در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، مفاهیم و ... که موجب رشد فرهنگ قرآن در جامعه است، مورد توجه همگان قرار گیرد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درست است که از وظایف برخی نهادها و سازمان‌ها مثل اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی، ترویج فرهنگ قرآن است اما فعالیت‌های قرآنی فقط مختص این سازمان‌ها نیست. قرآن برای کل مؤمنان است، بنابراین هر حرکت که باعث رشد قرآن و فرهنگ قرآنی شود باید مدنظر قرار گیرد، مخصوصاً آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید در این زمینه همت گمارند.

وی با بیان اینکه همه نهادها درحد توان خود باید در جهت ترویج فرهنگ قرآنی همکاری کنند، گفت: به عنوان مثال بانک‌ها می‌توانند یک درصد از درآمدشان را صرف ترویج فرهنگ قرآن کنند، سایر نهادها نیز که بودجه تحقیقاتی، پژوهشی و فرهنگی دارند باید در زمینه برگزاری مسابقات قرآن اهتمام داشته باشند و مسئولیت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن را مختص سازمان اوقاف ندانند. حتی زمینه حضور بخش‌های خصوصی نیز در این مسئله مهم و الهی باید فراهم شود تا این فرهنگ نهادینه شود که همه دستگاه‌ها خود را در جهت ترویج قرآن و عمل به فرامین کلام وحی مسئول بدانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مسابقات بین‌المللی قرآن می‌توانید به صفحه مجازی قرآن پرس رجوع کنید؛
https://www.instagram.com/quranpress

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول