اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سنای استرالیا سخنان سناتور نژادپرست را محکوم کرد

سنای کشور «استرالیا» اظهارات نژادپرستانه یکی از قانونگذاران این کشور در خصوص حادثه کشتار مسلمانان در «نیوزیلند» را محکوم کرد.

سنای استرالیا سخنان سناتور نژادپرست را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌المللی خبرگزاری فارس، «فرایسر آنینگ» سناتور استرالیایی به‌خاطر سخنان نژادپرستانه‌ای که در خصوص حمله تروریستی اخیر به دو مسجد در «نیوزیلند» گفته بود مورد سرزنش گسترده سنای استرالیا قرار گرفت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آنینگ علت وقوع حادثه شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند را دادن اجازه مهاجرت به «مسلمانان متعصب»  به این کشور عنوان کرده بود.

مجلس اعیان استرالیا در اولین جلسه خود پس از حادثه کرایست‌چرچ، سخنان نژادپرستانه آنینگ را به نحوی کم‌سابقه محکوم کرد.

آنینگ طی ایمیلی به رویترز مدعی شد: «این اظهار محکومیت علیه من حمله‌ای آشکار به آزادی بیان است». وی مقصر دانستن قربانیان حادثه نیوزیلند را انکار کرد.

این در حالی است که آنینگ پیش‌تر در سخنان خود علیه مسلمانان گفته بود: «مسلمانان خودشان مجرم هستند. اسلام مانند ادیان دیگر نیست و هم‌ردیف فاشیسم است».

«پنی وونگ» سناتور حزب کارگر استرالیا در پاسخ به ادعای آنینگ در خصوص آزادی بیان گفت: «میان آزادی بیان و سخنان موجب نفرت‌پراکنی تفاوت وجود دارد. مورد اول آینده دموکراسی ما است و دیگری حمله‌ای به دموکراسی است».

اظهارات نژادپرستانه و ضداسلامی آنینگ واکنش‌های وسیعی را در سطح جهان به‌دنبال داشت، تا جایی که حین برگزاری نشست مطبوعاتی در «ملبورن»، یک نوجوان ۱۷ ساله استرالیایی با تخم مرغ او را هدف قرار داد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول