اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهاباد:

پیشگیری بیشتر از درمان اهمیت دارد/رفع آسیب‌های اجتماعی، هدف از اجرای طرح کرامت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهاباد ضمن ابراز امیدواری از اجرای طرح کرامت در این شهرستان گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیشتر از درمان اهمیت دارد.

پیشگیری بیشتر از درمان اهمیت دارد/رفع آسیب‌های اجتماعی، هدف از اجرای طرح کرامت

سعید دهقان ده جمالی در گفتگو با خبرنگار فارس درباره اجرای طرح کرامت در شهرستان بهاباد گفت: طرح کرامت یا طرح قرارگاه جوادالائمه(ع) با مشارکت خودجوش مردم بهاباد و با رویکرد محله محوری، در دو منطقه از این شهرستان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اجراشده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهاباد خاطرنشان کرد: پس از شناسایی و رصد آسیب‌های رایج اجتماعی در این شهرستان، محله محمدآباد و روستای آسفیج تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و با در نظر گرفتن تهدیدها و فرصت‌های ممکن و با کمک افراد معتمد و بانفوذ در قالب شورای محله در راستای کاهش آسیب‌ها گام‌هایی برداشته‌شده است.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین آسیب اجتماعی در این شهرستان، استعمال مواد مخدر و اعتیاد است تأکید کرد: هدف از اجرای طرح کرامت پیشگیری از بروز معضلات اجتماعی و بیشترین تمرکز بر رفع عوامل آسیب‌زا است. اعتیاد موجب بروز آسیب‌های اجتماعی دیگر ازجمله افزایش میزان طلاق می‌شود و پیشگیری از جذب جوانان به سمت اعتیاد بیشتر از درمان می‌تواند مؤثر باشد.

 دهقان با اشاره به اقدامات بسترساز برای پیشگیری از آسیب‌ها تصریح کرد: ساخت سالن ورزشی در روستای آسفیج به‌زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود و تجهیز امکانات یک ورزشگاه در محله محمدآباد نیز در دست اقدام است و در آینده‌ای نزدیک در اختیار مردم و جوانان این محله قرار می‌گیرد.

این مسئول به برنامه‌های متنوعی که در این دو مکان مورد هدف برگزارشده است اشاره کرد و افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی و راهپیمایی خانوادگی در قالب برنامه نشاط اجتماعی در پارک کوثر که با استقبال ۲۵۰۰ نفر از مردم آسفیج روبرو شد و در محمدآباد نیز قرار است طی مراسمی، آموزش‌های لازم برای مقابله با عوامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی به مردم ارائه شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این مراسم که با اجرای نمایش طنز، نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی و غرفه کودک، عرضه و آموزش تولیدات محصولات کشاورزی در قالب آموزش اجرای اقتصاد مقاومتی همراه است، قرار بود در چهارشنبه‌شب هم‌زمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام برگزار شود؛ اما با توجه به شرایط خاص کشور و وقوع سیلاب و عزادار شدن هم‌وطنانمان، این مراسم به زمان دیگری موکول می شود.

انتهای پیام/۹۰۰۲۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول