اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیلات خودگردان سفرای خود در برزیل و مجارستان را فراخواند

پس از آنکه برزیل و مجارستان دفترهای دیپلماتیک و تجاری در قدس اشغالی افتتاح کردند، تشکیلات خودگردان فلسطین سفرای خود در این دو کشور را فراخواند.

تشکیلات خودگردان سفرای خود در برزیل و مجارستان را فراخواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «جائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل هفته جاری وارد فلسطین اشغالی شد و یک دفتر دیپلماتیک این کشور در قدس را افتتاح کرد.

مجارستان نیز ماه گذشته میلادی (مارس) با حضور «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی یک دفتر دیپلماتیک در قدس اشغالی افتتاح کرد.

پس از این اقدامات، تشکیلات خودگردان فلسطین، سفرای خود در برزیل و فلسطین اشغالی را فراخواند. «عمار حجازی» معاون وزیر خارجه فلسطین در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت، این دو سفیر برای صحبت درباره اصول جدید رابطه میان دو طرف فراخوانده شده‌‌اند.

حجازی تأکید کرد، تشکیلات خودگردان سعی دارد تدابیری در خصوص هر دو کشور (برزیل و مجارستان) اتخاذ کند که ممکن است به سطح قطع روابط با آنها نیز برسد.

معاون وزیر خارجه تشکیلات خودگردان تأکید کرد،‌ اگر حمایت‌های آمریکا نبود این اقدامات از سوی برزیل و مجارستان و امثال آنها انجام نمی‌شد. وی گفت: ما کاملا مطمئن هستیم که آمریکا انجام این اقدامات را بر این کشورهای متحد خود تحمیل کرده است.

آمریکا در سال گذشته میلادی (2018) در اقدامی مخالف با قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی، سفارت خود را از تل‌آویو به فلسطین اشغالی منتقل کرد و در ادامه حمایت‌های خود ار رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز حاکمیت این رژیم بر جولان سوریه را به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول