اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امام جمعه گنبدکاووس:

وقف‌های جدید به سمت نیاز مردم هدایت شود

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه سازمان اوقاف پس از انقلاب گره‌گشای بسیاری از امور بوده است، گفت: وقف‌های جدید باید به سمت نیاز مردم هدایت شود.

وقف‌های جدید به سمت نیاز مردم هدایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، «طرح آرامش بهاری» به عنوان طرحی مبتکرانه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و با هدف ایجاد بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی و ملجا مردم در شهرها و روستاها چند سالی است در ایام نوروز در حال اجراست که توانسته مخاطبان خود را نیز جذب و نسبتا موفق عمل کند.

در آستانه روزهای پایانی اجرای این طرح در شهرستان گنبدکاووس، رئیس و پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان به منظور دیدار نوروزی و ارائه گزارش با حضور در دفتر امام جمعه گنبدکاووس با وی دیدار و گفت و گو کردند.

امام جمعه گنبدکاووس در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از برکات نظام اسلامی با اهدافی منطبق بر نیات خداپسندانه است که در این 40 ساله بعد از انقلاب در بسیاری از امور گره‌گشا بوده است.

* سیل و روز طبیعت نباید 12 فروردین را کمرنگ می‌کرد

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه در این روزهای پر فراز و نشیب شهرستان که سیل و اتفاقاتی از این دست صدر رسانه‌ها را در اختیار گرفته است موضوع مهم 12 فروردین نیز کمرنگ شد که باید برای سالهای آتی برنامه‌های ویژه‌ای برای آن در نظر گرفت، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه و در راستای طرح آرامش بهاری باید برنامه‌های بزرگ و ویژه‌ای برای این روز برگزار کند.

وی با تاکید بر اینکه زحمات رئیس و پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس در همین مدت کوتاه حضور در مسند مدیریت برای ما قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: هدایت وقف‌های جدید به سمت نیازمندی‌های جامعه، اجرای امینانه نیات واقفان و ساماندهی به امور خیریه‌ها در مسیر نیاز واقعی مردم از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه عزیزان در این نهاد باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه «طرح آرامش بهاری» در این شهرستان از 27 اسفندماه در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان آغاز شده است، اظهار کرد: در این طرح از مسافران، گردشگران و زائران بقاع متبرکه پذیرایی و شرایط اسکان موقت و بعضا شبانه‌روزی آنها فراهم می‌شود.

* اختصاص 20 مسجد برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان 

صالح محبی با بیان اینکه تا کنون با وجود سیلاب رخ داده در استان گلستان بقاع متبرکه شهرستان میزبان خیل کثیری از مسافران و گردشگران بوده است، خاطرنشان کرد: در بقعه ملا علی عطا دانشمند، آستان امامزاده یحیی بن زید (ع) و تکیه حضرت ابوالفضل (ع) در این مدت پذیرای مردم عزیز به ویژه زائران بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس در سیل اخیر نیز در کنار مردم بوده است، گفت: اداره ما از ابتدای وقوع سیل بیش از 20 مسجد برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان در روستاها و شهر گنبدکاووس در اختیار ستاد بحران قرار گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در پخت غذای گرم برای سیل زدگان نیز به مجموعه تیم‌های امدادی شهرستان کمک کردیم، ادامه داد: بخشی از خدام بقاع متبرکه ما نیز با با حضور میدانی در عملیات امدادی و خدمت رسانی به سیل‌زدگان شرکت کرده‌اند.

گفتنی است در این دیدار علاوه بر رئیس و پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس، هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه این شهرستان، حجت‌الاسلام امین قرایی معاون حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان و کمیته رسانه و مداحان یاوران وقف گنبدکاووس نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول