اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شهردار مریانج خبر داد

تخریب کامل چند منزل قدیمی/ جلوگیری از تخریب آبگیر خاکی جنوب مریانج

شهردار مریانج از تخریب چندین منزل مسکونی قدیمی بر اثر شدت بازش‌ها خبر داد و گفت: آبگیر خاکی جنوب مریانج در حال تخریب بود که با حضور به موقع نسبت به ترمیم آن اقدام شد و شهر از ورود به یک بحران عظیم در امان ماند.

تخریب کامل چند منزل قدیمی/ جلوگیری از تخریب آبگیر خاکی جنوب مریانج

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از رواب عمومی شهرداری مریانج محسن معصوم‌علیزاده با اشاره به وضعیت شهر مریانج در این برهه حساس اظهار کرد: خوشبختانه شهر مریانج با توجه به تمهیداتی که در گذشته اتخاذ شده بود، نسبت به دیگر شهرهای آستان از وضعیت خوبی برخوردار است و کمترین حادثه ممکن در ان رخ داده است.

وی ادامه داد: در گذشته تمام مسیل‌ها، انهار، و حرومجی‌‎های آب این شهر لایروبی و پاکسازی شده بود و امروز شاهد آن هستیم که کمترین مشکل در دفع و مهار آبها را داریم.

شهردار مریانج بیان کرد: چندین منزل مسکونی قدیمی در نقاط مختلف شهر بر اثر شدت بارش‌ها به طور کامل تخریب شدند که خوشبختانه با توجه به هشدارهای قبلی، این منازل خالی از سکنه بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین خسارت وارده به شهر مریانج در حوزه کشاورزی بوده که محصولات کشاورزان مریانج توسط سیلاب‌ها و شدت بارش‌ها از بین رفته است.

معصوم‌علیزاده از جلوگیری ورود شهر مریانج به یک بحران جدی خبر داد و افزود: در قسمت جنوبی مریانج یک آبگیر خاکی بسیار بزرگی وجود دارد که با توجه به حجم وارده آب در آن و سرریز شدنش، بدنه آن در حال شکاف بود.

وی افزود: قطعاً با شکاف در این آبگیر خاکی شاهد بروز سیلاب عظیم و ورود آن به مناطق مختلف شهر از جمله، مجتمع مسکن مهر، کوی آفتاب، کوی مهتاب، قسمتی از بازار مبل مریانج و البته شهرک الوند همدان بودیم،که خوشبختانه با حضور به موقع دیواره این آبگیر ترمیم شد.

شهردار مریانج تأکید کرد: قطعاً با ورود این سیلاب به این مناطق شاهد آبگرفتگی شدید و جاری شدن آب در معابر و خسارت میلیاردی به کشاورزان پایین دست این آبگیر وارد می‌شد.

وی از آغار عملیات برف‌روبی در سطح شهر خبر داد و افزود: با آغاز شروع بارش برف و قطع شدن بارش باران، عملیات برف‌روبی و در صورت لزوم نمک‌پاشی معابر آغاز شده است.

معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مریانج نیز به منظور امدادرسانی به روستاهای همجوار این شهر، در حال مأموریت هستند.

انتهای پیام/89042/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول