اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرکل راهداری استان لرستان خبر داد

تخریب ۶۵ کیلومتر از محور خرم‌آباد ـ پلدختر/ خسارت ۵۵۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در سیل هفته گذشته بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه نگهداری و ابنیه فنی و زیرساخت‌های راه استان لرستان وارد شده است.

تخریب ۶۵ کیلومتر از محور خرم‌آباد ـ پلدختر/ خسارت ۵۵۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: در مجموع در سیلاب پنجم و ششم فروردین ماه، ۲۰۰ کیلومتر جسم راه، ۵۷ دستگاه پل، دو کیلومتر دیوار حایل رودخانه، ۷۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۵۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان تخریب شده است.

وی گفت: مهمترین محور آسیب دیده در این سیل، محور قدیم خرم آباد- پلدختر بود که ۶۵ کیلومتر از این محور یکصد کیلومتری به طور کامل تخریب شده است.

شرفی طغیان رودخانه، رانش و زمین لغزش را به عنوان عوامل تهدیدکننده محور خرم آباد- چگنی - پلدختر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه راه و شهرسازی در حال احداث باند دوم در کنار محور قدیم خرم آباد- پلدختر است پیشنهاد می شود در این  ۳۰ کیلومتر با احداث ۵ کیلومتر تونل، حداقل ۵ پل استاندارد با دهانه ۲۰ متر برای دسترسی روستاهای مسیر با جمعیت بیش از ۵ هزار نفر و یک واریانت ۱۰ کیلومتری اقدام شود. 

شرفی با بیان اینکه این اقدامات ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در حال حاضر راه دسترسی موقت برای روستاها ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در سیل اخیر راه ۲۷۰ روستا در استان قطع شد که ۲۳۰ روستا بازگشایی گردید ۴۰ روستا بخاطر شرایط خاص جغرافیایی، ابنیه فنی و رانش شدید بسته است که در تلاشیم در اسرع وقت بازگشایی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: روستاهای مذکور در گردنه گله بادوش واقع شده که به علت ارتفاع بیش از ۴ متر برف امکان بازگشایی وجود نداشت البته راه جایگزین از محور سپیددشت و مرکز استان وجود دارد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول