اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فرماندار لردگان خبر داد

اسکان خانوارهای روستایی اطراف سد خاکی شهدای گنج در مناطق امن

فرماندار لردگان در خصوص وضعیت سد خاکی شهدای گنج بخش فلارد و احتمال خطر برای روستاییان، گفت: خانه‌های حدود 50 خانوار روستایی در حاشیه رودخانه و پایین دست سد تخلیه شده و اهالی در مناطق امن اسکان یافته‌اند.

اسکان خانوارهای روستایی اطراف سد خاکی شهدای گنج در مناطق امن

برهان حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص وضعیت سد خاکی شهدای گنج بخش فلارد و احتمال خطر برای روستاییان، گفت: خانه‌های حدود 50 خانوار روستایی در حاشیه رودخانه و پایین دست سد تخلیه شده و اهالی در مناطق امن اسکان یافته‌اند.

فرماندار لردگان اضافه کرد: حدود 250 خانوار در روستای گنج و 600 خانوار در روستای شهریار ساکن و در معرض خطر سیل هستند؛ همچنین به روستاهای مالخلیفه که در امتداد سد شهدای گنج هستند نیز هشدارهای لازم  جهت تخلیه داده شده است.

وی در پایان بیان کرد: هم‌اکنون به‌همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در حال سرکشی از وضعیت سد گنج هستم و امیدواریم مشکلی در این رابطه به وجود نیاید.

 روان آب‌ها در حال حرکت به سمت سد هستند

علی محمدی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص وضعیت سد خاکی شهدای گنج فلارد، گفت: باتوجه به مساحت بالای حوضه آبریز بالادست این سد، روان آب‌های بسیاری به سمت این سد سراریز شده است که با تدابیر اندیشیده شده و احساس خطر سرریز دریچه‌ها از چند روز گذشته باز شده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ظرفیت سد گنج بین 250 تا 350 هزار مترمکعب است، افزود: باتوجه به ورود حجم زیاد روان آب‌ها به این سد گنجایش آن تکمیل شده و در حال سرریز است.

انتهای پیام/68026/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول