اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

معاون راهداری کردستان:

اکثر راه‌های روستایی کردستان مسدود شد/تردد در مسیر قروه ـ همدان بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست

معاون راهداری اداره‌کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان ضمن اعلام مسدودشدن اکثر راه‌های روستایی استان، گفت: تردد در محور اصلی قروه به همدان نیز بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

اکثر راه‌های روستایی کردستان مسدود شد/تردد در مسیر قروه ـ همدان بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست

رامبد نوذری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:‌ بارش شدید برف و باران از روز گذشته در استان آغاز شده و در برخی نقاط شاهد بارش بیش از 45 سانتی‌متری برف در سطح استان هستیم.

وی تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق راه روستاها به دلیل سنگین بودن بارش‌ها در حال حاضر مسدود شده و با توجه به اینکه اولویت پاکسازی برای مسیرهای اصلی است تاکنون اقدامی در زمینه برفروبی در مسیرهای روستایی آغاز نشده است.

نوذری افزود: مسیر قروه ـ همدان نیز با بارش شدید برف مواجه است ولی با تلاش بی‌وقفه عوامل راهداری تردد در این مسیر البته با تاکید بر داشتن زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: به دلیل کمبود اعتبار و مطالباتی که از قبل پیمانکاران داشته‌اند در طرح  زمستانی امسال که تا 15 فروردین ماه ادامه دارد قراردادی با بخش خصوصی منعقد نشده و همین مسئله مسؤولیت و فشار کاری عوامل راهداری را بیشتر کرده است.

وی تصریح کرد: انجام عملیات برفروبی و بازگشایی 8 هزار کیلومتر شبکه راهی شامل یک‌هزار و 800 روستا با 300 دستگاه ماشین‌آلات  امکان‌پذیر نیست.

گفتنی است؛ طول شبکه راه‌های استان 7 هزار و 834 کیلومتر است که  6 هزار کیلومتر از این میزان راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک‌هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

انتهای پیام/2330/71/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول