اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

با کسب نشان نقره کاراته‌وان اتریش رقم خورد

صعود 6 پله‌ای کاراته‌کای گیلانی در رنکینگ جهانی ماه مارس + عکس

کاراته‌کای گیلانی تیم ملی بانوان کشورمان با درخشش در رقابت‌های لیگ جهانی اتریش در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته با شش پله صعود به مکان نهم جدول صعود کرد.

صعود 6 پله‌ای کاراته‌کای گیلانی در رنکینگ جهانی ماه مارس + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، با پایان رقابت‌های لیگ جهانی کاراته اتریش، جدیدترین رنکینگ کاراته‌کاها از سوی فدراسیون جهانی کاراته اعلام شد و سارا بهمنیار کاراته‌کای وزن منفی 50 کیلوگرم تیم ملی بانوان کشورمان با شش پله صعود در مکان نهم جدول ایستاد.

بهمنیار در سال 2019 در رقابت‌های وزن منفی 50 کیلوگرم لیگ جهانی کاراته سالزبورگ با برتری مقابل کاراته‌کاهای روسیه، اوکراین، آلمان و چین‌تایپه به فینال مسابقات راه یافت و در فینال با شکست دو بر صفر مقابل آکایا از ژاپن به نشان نقره دست‌یافت، وی با این پیروزی گام بلندی در راه المپیکی‌شدن برداشته است.

کاراته‌کای گیلانی که در رنکینگ ماه فوریه در مکان پانزدهم جدول قرارگرفته بود با کسب 2415 امتیاز به مکان نهم جدول صعود کرد، سراپ آراپوغلو از ترکیه با کسب 9282.5 امتیاز، میو میاهارا از ژاپن با کسب 7107.5 امتیاز و سارا هوبریچ از آلمان با کسب 5130 امتیاز به ترتیب در مکان‌های اول تا سوم وزن منفی 50 کیلوگرم جای گرفتند.

بهمنیار در رنکینگ المپیکی وزن اول که ترکیبی از امتیازات کاراته‌کاهای دو وزن منفی 50 و منفی 55 کیلوگرم است با کسب 1507.5 امتیاز در مکان سیزدهم جدول قرارگرفته و برای حضور در جمع مدعیان نیاز به کسب امتیازات لازم در هشت کاراته‌وان پیش رو در سال 2019 دارد.

در این وزن رقابت تنگاتنگی بین کاراته‌کاهای مطرح دو وزن منفی 50 و منفی 55 کیلوگرم در جریان است و سراپ آراپاغلو از ترکیه با کسب 4012.5 امتیاز، یون وین از چین‌تایپه با کسب 2985 امتیاز و میو میاهارا از ژاپن با کسب 3885 امتیاز در مکان‌های اول تا سوم جای دارند.

آویشن باقری دیگر کاراته‌کای گیلانی وزن منفی 55 کیلوگرم کشورمان با کسب 705 امتیاز و سقوط 12 پله‌ای در مکان 63 رنکینگ جهانی جای گرفت، وی در وزن المپیکی منفی 55 کیلوگرم در مکان 330 قرارگرفته و از شانس کم‌تری نسبت به سایر رقبای ایرانی خود در صعود به المپیک برخوردار است.

به گزارش فارس، سارا بهمنیار با کسب مدال برنز مسابقات جهانی اسپانیا گام بلندی در صعود به المپیک توکیو برداشته و شانس نخست کاراته بانوان کشورمان در کسب سهمیه المپیک 2020 است.

انتهای پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول