اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف:

نظام جمهوری اسلامی نتیجه 1400 سال مجاهدت است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نتیجه هزار و 400 سال مجاهدت است، افزود: انقلاب اسلامی از نعمت‌های بزرگ خداست و علیرغم وجود مشکلات اقتصادی و گرانی و بیکاری باید دست‌به‌دست هم دهیم و از این مرحله عبور کنیم.

نظام جمهوری اسلامی نتیجه 1400 سال مجاهدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا عادل، امشب  در مراسم گرامیداشت روز جمهوری اسلامی در آستان مقدس خواهر امام رضا (ع) در رشت اظهار کرد: تعداد کثیر امامزادگان در گیلان بیانگر این است مردم این استان از دیرباز ارادت به خاندان عصمت و طهارت داشتند و امام زادگان به مردم این سرزمین‌ها پناه می‌آوردند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در آستان امام زادگان و بقاع متبرکه  علی‌رغم شرایط بد جوی گفت: اینکه برخی از انسان‌ها برای حل مشکلات خود متوسل به راه‌های غیراخلاقی و غیرشرعی مانند رشوه و پارتی می‌شوند ناشی از نقص آنان در توحید و خداشناسی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به احادیث و روایات، گفت: علم و حکمت نوری است که خداوند باید در دل انسان قرار دهد.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) خاطرنشان کرد: علم و دانشی را که لازم است هر انسان بداند در چهار عنوان خداشناسی، خودشناسی، وظیفه‌شناسی و انحراف شناسی خلاصه کرده است.

 عادل با بیان اینکه بسیاری از ما خدا را به یگانگی قبول داریم اما در التزام عملی به توحید مشکل داریم تصریح کرد: منشأ همه اراده‌ها و قدرت‌ها خداست و اگر کسی مشکلی را برای انسان حل می‌کند وسیله‌ای از جانب خداست.

وی با تأکید بر اینکه علت گناه هم ناشی از نقص در خداشناسی و آگاه و عالم ندانستن خداوند در زندگی است افزود: تنها توجه به یکی از هزاران زوایا و ظرایف مادی خلقت انسان منجر به ایمان به خداوند سبحان می‌شود و بعد معنوی خلقت انسان وجه تمایز انسان با دیگر موجودات است که باعث شده خداوند در قرآن کریم به‌واسطه همین وجه تمایز انسان را خلیفه خود در زمین معرفی کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه انسان مؤمن آیینه خدا نماست گفت: اگر انسان خود را بشناسد هرگز حاضر نمی‌شود خود را به خاک مذلت بیندازد و دست به گناه بزند.

وی با بیان اینکه همه‌چیزی که خدا از انسان می‌خواهد این است که انسان عبد باشد افزود: همه مقاماتی که پیامبر اکرم (ص) به آن دست یافت به خاطر عبد بودن ایشان بود.

عادل با اشاره به اهمیت شناخت زمینه انحراف در خداشناسی گفت: برای اینکه در غبار فتنه راه را گم نکنیم باید اجازه ندهیم فضای مجازی و ماهواره راه را به ما نشان دهند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نتیجه هزار و 400 سال مجاهدت است، افزود: انقلاب اسلامی از نعمت‌های بزرگ خداست و علیرغم وجود مشکلات اقتصادی و گرانی و بیکاری باید دست‌به‌دست هم دهیم و از این مرحله عبور کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر نقش ایران در معادلات بین‌المللی بیان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی هر چه داشتند برای ضربه زدن به انقلاب به کار بردند اما بازهم در مقابل انقلاب ناتوان هستند.

انتهای پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول