اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان عنوان کرد

آزمایش و بررسی روزانه آب آشامیدنی در مناطق سیل‌زده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مشکل خاصی در آب آشامیدنی شهرستان‌ها مشاهده نشده است، گفت: با این وجود بهتر است مردم از آب جوشانده شده و یا آب بسته‌بندی استفاده کنند.

آزمایش و بررسی روزانه آب آشامیدنی در مناطق سیل‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عبدالرضا فاضل امروز در جلسه بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس در سیل اخیر، با اشاره به اینکه از روزهای ابتدایی وقوع سیل تمامی پرسنل ما در آماده باش کامل برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان بوده‌اند، اظهار کرد: بیماری‌های مختلف حین و بعد از وقوع سیل به صورت مرتب و روزانه توسط شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در کنار نیروهای بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تیم‌های درمانی و بهداشتی ارتش، سپاه پاسداران و نظام پزشکی نیز به کمک ما و مردم سیل زده آمده‌اند، افزود: تیم‌های مستقر در شهرستان‌های سیل زده به صورت مستمر ضمن انجام آزمایشات لازم، بررسی و معاینه‌های مرتب و مداوم، هشدارهای لازم برای جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌ها را در این مناطق ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تاکید بر اینکه امکان شیوع بیماری‌های عفونی در شرایط بعد از فروکش کردن آب و سیل در کنار گرم شدن هوا وجود دارد، خاطرنشان کرد: از همه مردم تقاضا داریم تا با جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی از وقوع و شویع این بیماری‌ها در مناطق سیل‌زده ممانعت کنند.

فاضل با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته در زمان اخیر استفاده سیل زدگان از آب آشامیدنی سالم و بسته‌بندی شده است، ادامه داد: آب آشامیدنی تمامی مناطق استان گلستان نیز به صورت مرتب و روزی چند بار مورد آزمایش قرار گرفته و در صورت بروز مشکل بهداشتی، میکروبی و یا عفونی به سرعت به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی به صورت کامل در اختیار سیل زدگان در شهرستان‌های مختلف استان قرار دارند، تصریح کرد: در بحث تهیه دارو نیز به اندازه کافی از تمامی داروها در شهرستان‌ها وجود دارد و هیچ نگرانی نسبت به کمبود و یا فقدان دارو در مناطق سیل‌زده وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تقدیر از مدیریت بحران شهرستان گنبدکاووس در 48 ساعت ابتدایی وقوع سیل، گفت: از زحمات و تلاش‌های همه این عزیزان تقدیر و تشکر کرده و امیدواریم این تجارب در آینده برای همه شهرستان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/83014/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول