اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مسابقات بین‌المللی قرآن فرصتی برای تبیین معارف اهل‌بیت(ع) و ایجاد وحدت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسابقات بین‌المللی قرآن را فرصتی برای نشر معارف اهل بیت(ع) به جهانیان و ایجاد وحدت در بین امت اسلامی دانست.

مسابقات بین‌المللی قرآن فرصتی برای تبیین معارف اهل‌بیت(ع) و ایجاد وحدت است

آیت‌الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار ویژه‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن خبرگزاری فارس گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصداق تشویق و ترغیب جوانان به قرآن است و سبب می‌شود تا فضای کشور معنوی و قرآنی شود.

وی افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برای ایران ثمرات زیادی دارد و سبب وحدت امت اسلامی می‌شود و همچنین توطئه دشمنان را خنثی می‌کند؛ زیرا برخی کشورهای اسلامی چنین القاء می‌کنند که ایران به قرآن اهمیتی نمی‌دهد، در حالی‌ که اصل و اساس جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی قرآنی تشکیل‌ شده است.

قائم‌مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: این مسابقات از نظر فرهنگ دینی و انقلابی برای ایران اسلامی بسیار ارزشمند است و نتایج معنوی و فرهنگی را برای کشور ما دارد که این ثمرات بر کسی پوشیده نیست و باید در ابعاد مختلف فرهنگی از مسابقات قرآنی بهره بگیریم و این موقعیت را از دست ندهیم.

وی یادآور شد: امروز باید کاری کنیم که در همه بخش‌های جامعه فرهنگ قرآنی حاکم شود و این مسابقات زمینه خوبی برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است و نقطه شروع به‌حساب می‌آید نه نقطه پایان.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: این مسابقات زمینه‌ساز ارتباط بیشتر قرآن‌پژوهان و همچنین باعث برای تفاهم بیشتر اندیشمندان اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات قرآنی بهترین فرصت برای انتقال جایگاه انقلاب اسلامی به جهانیان است و از این طریق می‌توانیم ارزش‌های اسلامی را به تمام دنیا معرفی کنیم. این مسابقات ظرفیت بسیار خوبی برای انتقال فرهنگ اهل‌بیت و مکتب تشیع به شمار می‌رود و این موضوع با برنامه‌ریزی دقیق در دانشگاه‌ها و مراکزی علمی تحقق خواهد یافت.

آیت‌الله رجبی خاطرنشان کرد: مسئولان باید با برنامه‌ریزی هوشمندانه و دانش‌بنیان از این فرصت خاطره خوشی برای قاریان بین‌المللی رقم بزنند و زمینه را برای ارتقای معرفت دینی و فرهنگ اهل بیت در جهان فراهم کنند و همچنین باید از این طریق مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب به جهانیان معرفی شود. رهبر عزیزمان در حوزه قرآنی جایگاه بسیار خوبی دارند که متأسفانه از این جایگاه غفلت شده است و می‌توان ابعاد مختلف قرآنی و الگوی قرآنی را در اندیشه علمی و عملی ایشان مشاهده کرد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری به زبان عربی مسلط هستند و جا دارد که بخشی از تلاوت رهبر معظم انقلاب در مسابقات پخش شود، انصافاً رهبر معظم انقلاب از آیات قرآن تفسیر بی‌بدیل و زیبایی دارند که به‌جاست به خوبی به آن بپردازیم و کتاب‌های ایشان در زمینه قرآنی را به جامعه بین‌المللی معرفی کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول