اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فرمانده کل سپاه عنوان کرد

بسیج تمام امکانات سپاه برای حل مشکلات مناطق سیل‎زده گلستان

فرمانده کل سپاه گفت: تمام امکانات خود را بسیج کردیم تا مشکلات استان گلستان حل شود، هر چند بخشی از امکانات سپاه در استان‎های دیگر اعم از خوزستان که گرفتار سیل هستند درگیر است.

بسیج تمام امکانات سپاه برای حل مشکلات مناطق سیل‎زده گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سرلشکر محمدعلی جعفری ظهر امروز در بازدید از مناطق سیل‌زده گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جلسه‎ای که امروز در شهر گمیشان داشتیم جلسه خوبی بود اما بسیار نگران‎کننده و ناراحت‎کننده بود و اقداماتی که باید از قبل صورت می‎گرفت انجام نشد.

وی ادامه داد: رودخانه‎های قره‎سو و گرگانرود و همچنین چند کانال از شهر گمیشان عبور می‎کند و متأسفانه رسوبات در دهانه تمامی کانال‎ها و رودخانه‎ها انباشته شده و همین مسأله مانع خروج آب به سمت دریا شده است.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: با توجه به تقسیم کار صورت‎گرفته، تصمیم گرفتیم روی لایروبی خروجی این رودخانه‎ها متمرکز شویم، همچنین تصمیمی اتخاذ شد تا مسیر مانع و چاله‎ای که در شرق گمیشان وجود دارد باز شود تا آب سریع‎تر از منطقه خارج شود.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: تمامی آبی که در دشت گرگان، آق‎قلا و گمیشان جمع شده به ورودی‎های اینجا وابسته است لذا برای باز شدن آنها تمرکز شده و امیدواریم با کارهایی اعم از برداشت با بیل مکانیکی، انفجار و حتی با دست که توسط نیروهای بسیجی در حال انجام است تخلیه و خروج آب در اسرع وقت عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه حجم آب بسیار بالا است از طرفی برفاب‎ها نیز در چند روز آینده آب و به این حجم آب فعلی اضافه می‎شود، متذکر شد: اگر بتوانیم خروجی آب را به اندازه ورودی انجام دهیم که البته بعید است می‎توان شرایط را به خوبی مدیریت کرد، تلاش‎ها را انجام می‎دهیم تا آب بیش از این در گمیشان جمع نشود و قطعاً چند روزی طول می‎کشد تا آب زیادی که در منطقه جمع شده تخلیه شود.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: به طور قطع اگر از گذشته رسوبات دهانه رودخانه‎ها جمع نمی‎شد و لایروبی صورت می‎گرفت امروز با این مشکل مواجه نمی‎شدیم و در حال حاضر متأسفانه این مشکل وجود دارد و همه تلاش با تمام امکانات وجود دارد البته به بیل مکانیکی و تجهیزات مهندسی بیشتری نیاز داریم.

سرلشکر جعفری یادآور شد: تمام امکانات خود را بسیج کردیم تا مشکلات استان گلستان حل شود، هر چند بخشی از امکانات سپاه در استان‎های دیگر اعم از خوزستان که گرفتار سیل هستند درگیر است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با مدیریت و تقسیم کار صحیح و تمرکز بر روی اولویت‎ها، مشکل آبگرفتگی مناطق سیل‎زده گلستان هر چه سریع‎تر برطرف شود.

انتهای پیام/83018/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول