اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

مسمومیت ۲۰ زنجانی در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن/ یک خانم فوت کرد

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از مسمومیت ۲۰ زنجانی در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن خبر داد و گفت: یک خانم هم فوت کرد.

مسمومیت ۲۰ زنجانی در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن/ یک خانم فوت کرد

اصغر جعفری روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به وزش باد شدید و گاها بی‌توجهی به نکات ایمنی مسمومیت‌هایی را در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در استان شاهد هستیم.

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه روز گذشته در اثر یک حادثه ۱۰ زن و کودک در زنجان مسموم شدند، افزود: همچنین در حادثه‌های جداگانه دیگری یک زن در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده و یک نفر هم مسموم شد.
وی با بیان اینکه در یک حادثه دیگر مسمومیت با استنشاق گاز مونوکسید کربن نیز سه نفر هم در هیدج مسموم شدند، گفت: همچنین در خدابنده نیز سه نفر در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن مسموم شدند.

جعفری با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان افزود: علائم مسمومیت سردرد، سرگیجه، سبکی سر، گیجی و منگی، پرخاشگری، تهوع و استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تنفس سخت و تند است.
جعفری ادامه داد: از شهروندان می‌خواهیم مسیر دودکش را بررسی کرده و از ایجاد پیچ و خم‌های زیاد در نصب دودکش پرهیز کنند‌.
رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: سرد بودن لوله بخاری، شعله زرد، قرمز یا نارنجی نشانه کارکرد ناصحیح دودکش بخاری است و دودکش باید به شکل H باشد.

انتهای پیام/73004/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول