اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گزارش فارس از حواشی زیبای سیل در شیراز

سخاوتمندی‌هایی که در خاطرات روز تلخ شیراز برای همیشه ثبت شد

سیل در 15 دقیقه اتفاق افتاد اما اندوه و خاطره تلخ آن در کنار مهربانی و دستان سخاوتمند شیرازی‌ها برای همیشه ثبت خواهد شد.

سخاوتمندی‌هایی که در خاطرات روز تلخ شیراز برای همیشه ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، از دیروز تا هم‌اکنون که باران بی‌امان می‌بارد، مهربانی و مهمان‌نوازی شیرازی‌ها هم ادامه دارد. اگرچه ارگان‌های خدمات رسان در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان کوتاهی نکردند اما کمتر کسی را می‌بینید که به نوبه خودش بی‌تفاوت از سیل دیروز(دوشنبه 5 فروردین) و حادثه دل‌خراش دروازه قرآن شیراز بگذرد.

پس از انتشار اخبار، تصاویر و فیلم‌های سیل در شیراز که قلب‌های بسیاری را غمگین و نگران کرد، برخی‌ها نیز به صورت فردی یا گروهی اقدام به در اختیار گذاشتن سرپناه و نوشیدنی و غذای گرم به مسافران کردند تا کمی از آلام آن‌ها را کمتر کنند.

سیل در 15 دقیقه اتفاق افتاد اما اندوه و خاطره تلخ آن تا سال‌ها در اذهان باقی خواهد ماند البته مهربانی و دستان سخاوتمند نیز فراموش نخواهد شد، تصاویر کمک‌های مردمی و شهروندان پلاکارد به دست برای راهنمایی مسافران و اطمینان بخشی به آن‌ها برای اینکه تنها نیستند و در زیر بارش باران بی‌سرپناه نخواهند بود، برای همیشه ثبت شد.

از بعدازظهر روز دوشنبه، مسؤولان مختلف شهری شیراز نیز در صحنه حاضر شده و علاوه بر نظارت بر چگونگی ارائه خدمات و امدادرسانی، از حادثه دیدگان نیز دلجویی می‌کردند که در این رسانه و دیگر رسانه‌های استانی نیز منعکس و به اطلاع شهروندان رسید.

حضور مسؤولان مختلف و ابراز تسلیت‌های متعدد و سخاوتمندی مردم، گرمابخش روز بارانی و سرد شیراز بود.

از دیروز کمتر صفحه مجازی، گروه یا کانالی را دیدیم که آدرس محل‌های اسکان با شماره تلفن، دعوت از شهروندان برای مشارکت در پخت و توزیع غذا را برای اطلاع شهروندان و مسافران منتشر نکرده باشد.

راننده‌های زحمت‌کش شیرازی را نیز نباید از قلم بیندازیم که برای انتقال مسافران و در راه ماندگان کوتاهی نکردند.

در این بین کمپین «هر خانواده شیرازی میزبان یک خانوار مسافر» نیز داغ شد، افراد و گروه‌های داوطلب برای شفافیت اقداماتشان تصاویر مرتبط را نیز منعکس می‌کردند.

باران همچنان بی‌امان می‌بارد و دل‌ها و زبان‌های بی‌شماری زمزمه دعاهای خیر برای همشهری و هم‌وطنان خود دارند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول