اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

رئیس امور عشایر گچساران:

بیش از 80 درصد راه‌ عشایری در گچساران تخریب و مسدود شد

رئیس امور عشایر شهرستان با بیان اینکه 975 کیلومتر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد، گفت: براثر بارندگی‌های سیل آسا بیش از 80 درصد راه‌های عشایری در گچساران تخریب و مسدود شد.

بیش از 80 درصد راه‌ عشایری در گچساران  تخریب  و مسدود  شد

قربان کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران  با اشاره به بارندگی‌های سیل‌آسا در شهرستان گچساران اظهار کرد: بارندگی‌های سیل‌آسا بهاره روز گذشته  در شهرستان گچساران موجب شد تا خسارات فراوانی به جامعه عشایر گچساران وارد شود.

رئیس امور عشایر شهرستان گچساران با بیان اینکه براثر بارندگی‌های شدید  بیش از 80 درصد راه‌های عشایری در این منطقه تخریب شده است، گفت: 975 کیلومتر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد  که بر اثر بارندگی‌های شدیدروز گذشته در این شهرستان 800کیلومتر از راههای عشایری در این منطقه تخریب و مسدود شده است.

 کرمی با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای  ۸۷ منطقه عشایرنشین  است، گفت:  این راه‌ها در مناطقی دره‌یلا، باباکلان، آب گندی، چهار تنگ، گچ سیدعلا داد، خشاب، سدخاکی  و دیگر مناطق عشایری این شهرستان خسارت وارد شده است.

کرمی با بیان اینکه تاکنون به  20 درصد از ابنیه فنی خسارات وارد شده است، تصریح کرد: در حال حاضر آماری از تلفات دامی گزارش نشده است.

کرمی اذعان کرد: همچنین تعداد 80 تخته چادر و سرپناه  عشایری در مناطق عشایری این شهرستان بر اثر بارندگی شدید  تخریب شده است.

این مسوول ابراز کرد: خطوط  لوله انتقال آب در منطقه عشایری به طول2300 متر بر اثر بارندگی خسارت وارد شده است.

 وی ابراز کرد: هم اکنون برای بازگشایی جاده دسترسی عشایر دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین راهسازی مشغول بازگشایی مسیرها در مناطق عشایری هستند.

 کرمی با اشاره به حجم بالای خسارت وارده شده به زیرساخت‌های عشایری در این منطقه اظهار کرد: به دلیل کمبود امکانات و حجم بالای خسارت به مناطق عشایری مرمت و بازگشایی مسیرها با تاخیر رفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:  بیش از  یک هزار و 869 خانوار عشایری با جمعیتی بیش از  10 هزار نفر در مناطق دریلا، آبگندی و کلاغ نشین و دیگر مناطق عشایری این شهرستان  سکونت دارند.

کرمی به تولیدات دامی این قشر اشاره و عنوان کرد: سالانه 2 هزار و 700 تن گوشت قرمز، قریب به 7 هزار تن انواع مواد لبنی، 25 تن گوشت سفید و 150 تن پشم از محصولات عشایر این شهرستان است.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول