اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بانک جهانی به ازبکستان 200 میلیون دلار وام می‌دهد

شورای مدیران بانک جهانی تصمیم خود را در مورد تخصیص 200 میلیون دلار وام به ازبکستان اعلام کرد.

بانک جهانی به ازبکستان 200 میلیون دلار وام می‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، این وام برای حمایت از کارخانجات بزرگ، کوچک و متوسط وادی فرغانه هزینه خواهد شد.

نمایندگان بانک جهانی اعلام کردند: دولت ازبکستان بر ضرورت اصلاحات اقتصادی و جستجوی محرک های جدید رشد اقتصادی تأکید دارند. هم اکنون اقداماتی برای تسریع توسعه بخش خصوصی و افزایش درآمد مردم انجام می گیرد.

در سال 2017 میلادی حدود 78 درصد افراد مشغول به کار در ازبکستان در کارخانجات بزرگ و کوچک فعالیت می‌کردند و بیش از 27 درصد شهروندان مشغول کشاورزی بودند. بخش کارخانجات بزرگ، کوچک و متوسط با ایجاد 50 درصد درآمد ناخالص ملی کشور در اقتصاد نقش مهمی ایفا می کند.

وادی فرغانه یک منطقه منحصر به فرد در ازبکستان می باشد و از تراکم بالای جمعیت برخودار است. حدود 10 میلیون نفر یعنی تقریبا 30 درصد جمعیت کشور در این منطقه زندگی می کند. در این منطقه همچنین 25 درصد تمام شهروندان کم بضاعت کشور اقامت می کنند.

ازبکستان در سال 1992 میلادی به عضویت بانک جهانی درآمد و این بانک در ازبکستان 19 طرح مختلف به ارزش کلی معادل 3 میلیارد و 400 میلیون دلار اجرا می کند. این طرح ها شامل کشاورزی و مدیریت منابع آب، بخش انرژی، حمل و نقل، بهداشت، آموزش، توسعه شهری، آبیاری و بهداری است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول