اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

در پی هشدار بارش شدید باران و برف

ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به حالت آماده‌باش کامل درآمد

به‌دنبال هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف‌ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار استان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

 ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری  به حالت آماده‌باش کامل درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری به‌دنبال هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف‌ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار استان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

اقبال عباسی در شورای هماهنگی مدیریت گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش از امروز تا پایان روز سه‌شنبه هفته جاری در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری اعضای این شورا به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند و مدیران کل عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران موظفند تدابیر لازم را برای هرگونه مقابله با حوادث پیش‌بینی نشده انجام دهند.

وی تصریح کرد: در صورت بروز حوادث احتمالی و عدم پیش‌بینی‌های لازم، هیچ عذر و یا سهل‌انگاری قابل پذیرش نیست و مرخصی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران تا پایان بارندگی‌ها در چهارمحال و بختیاری لغو است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: حضور تمامی فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و مدیران کل عضو شورا در محل خدمت تا پایان بارندگی‌ها الزامی است.

عباسی گفت: رعایت سلسله مراتب در اعلام و هماهنگی موارد مربوط به بحران‌های احتمالی باید مورد توجه باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمامی فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و مدیران کل عضو شورا، بانک اطلاعاتی ماشین‌آلات، تجهیزات دولتی و بخش خصوصی مورد نیاز را در دسترس داشته باشند.

وی افزود: هرگونه اطلاع‌رسانی و یا مصاحبه در خصوص بحران و یا مدیریت بحران تنها از سوی رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری و یا شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

عباسی تصریح کرد: عدم همکاری مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی با شورای هماهنگی مدیریت بحران پیگرد قانونی دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بخشداران، شهرداران و دهیاران رصد موضوعات و سرکشی به مناطق خطرآفرین را در دستور کار خود قرار دهند.

وی به رسانه‌های گروهی چهارمحال و بختیاری توصیه کرد: هرگونه اطلاع‌رسانی را با هدف هدایت، راهنمایی و حفظ آرامش عمومی انجام دهند.

عباسی افزود: مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی تانکرهای آبرسان دولتی و خصوصی را شناسایی کنند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان نسبت به تامین اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز اقدامات لازم را به‌موقع انجام دهند.

وی گفت: نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی برای کمک‌رسانی و تامین امنیت مورد نظر در مراکز بحرانی آمادگی لازم را داشته باشند.

عباسی تصریح کرد: در نامه‌ای مکتوب به استاندار خوزستان برای هماهنگی به‌منظور اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های ارتباطی بین دو استان اقدام شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اعمال محدودیت‌های ترافیکی در تمامی محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه گردنه‌های برف‌گیر چری و شاه منصوری شهرستان کوهرنگ با هماهنگی قبلی و اطلاع‌رسانی عمومی به‌موقع باشد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تریلرهای بخش دولتی و خصوصی را برای جابه جایی تجهیزات مورد نیاز در مواقع بحران شناسایی کنند.

عباسی گفت: تا پایان بارندگی و خروج از شرایط بحران هرگونه تردد عشایر همراه با دام در محورهای ارتباطی بخصوص در حاشیه روستاهای خطرآفرین ممنوع است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مردم برای کسب اطلاعیه‌های مربوط به بارندگی‌های در پیش رو تنها به رسانه‌های گروهی رسمی و مورد تایید نظام و فقط از زبان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری و یا شهرستان‌ها توجه کنند.

وی یادآور شد: هرگونه اطلاع‌رسانی خارج از این چرخه مورد استناد نیست و مردم به آن توجهی نکنند.

انتهای پیام/68020/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول