اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

سازمان هواشناسی اعلام کرد

موج جدید بارش باران در استان های غربی کشور

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز یک شنبه استان های غربی کشور شاهد بارندگی خواهند بود و شدت بارش بیشتر در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان و هرمزگان مشاهده خواهد شد.

موج جدید بارش باران در استان های غربی کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس پیش‌بینی سه روزه سازمان هواشناسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی امروز علاوه بر رگبار باران و رعد و برق وزش باد در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان فارس با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور در بخش‌هایی از غرب و جنوب‌غرب کشور نیز افزایش ابر و رگبار باران همراه با رعد و برق را خواهد داد.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی امروز یکشنبه فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال‌غرب و جنوب غرب کشور از بعدازظهر به طور گسترده فعالیت می‌کند و فعالیت آن دامنه‌های البرز غربی، مرکزی و غرب سواحل دریای خزر را در بر خواهد گرفت.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی شدت بارش امروز در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان و شمال استان  هرمزگان رخ خواهد داد.

بر این اساس روز دوشنبه با تقویت سامانه مذکور علاوه بر نیمه غربی کشور بارش به مناطق مرکزی و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز و مناطقی از شمال شرق کشور کشیده خواهد شد و در اکثر مناطق بارش شدت و میزان بالایی دارد به خصوص در جنوب استان‌های لرستان، خوزستان،‌چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی استان فارس.

این گزارش تصریح می‌کند: روز سه‌شنبه نیز سامانه بارشی با اندکی حرکت به سمت شرق و فعالیت‌های خود در همان مناطق ادامه می‌دهد و بارش‌های عمدتا به صورت باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است طی سه روز آینده خلیج‌فارس مواج و طوفانی خواهد بود که در اواخر وقت یکشنبه و طی روز دوشنبه ارتفاع موج در خلیج‌فارس به بیش از سه متر خواهد رسید.

همچنین در روز دوشنبه و سه‌شنبه نیز دریای خزر مواج است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی هوای تهران امروز نیمه‌ابری است و در بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول