اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مدیر سابق شبکه قرآن:

تبلیغات مسابقات بین‌المللی قرآن با نیاز جامعه هماهنگ شود

مدیر سابق شبکه قرآن با بیان اینکه تبلیغات مسابقات بین‌المللی قرآن باید متناسب با نیاز و سلیقه جامعه باشد، گفت: در ایام برگزاری مسابقات باید در همه تهران اطلاع‌رسانی شود نه فقط در مصلی.

تبلیغات مسابقات بین‌المللی قرآن با نیاز جامعه هماهنگ شود

محمدحسین محمدزاده، فعال قرآنی و مدیر سابق شبکه قرآن و معارف سیما در گفت وگو با خبرنگار ویژه‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن خبرگزاری فارس ضمن تأکید بر لزوم حضور مسئولان در مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: حتی اگر مسئولان فرصت نکنند که در مراسم افتتاحیه یا اختتامیه حضور پیدا کنند، لازم است که در خلال برگزاری مسابقات حضور مؤثر داشته باشند.

وی تأکید کرد: همچنین ارتباط بین مسابقات با اساتید قرآن و شاگردان آنها حتماً برقرار شود.

وی افزود: باید تمهیداتی فراهم شود تا اساتید و قرآن‌آموزان مؤسسات و محافل قرآن که علاقه‌مند به حضور در محل برگزاری مسابقات هستند، بتوانند در این مراسم حضور یابند. این امکان نباید فقط مختص فعالان قرآنی در تهران باشد، زیرا بسیاری از اساتید قرآن و شاگردان آنها در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف مشتاق هستند که در مسابقات بین‌المللی حضور یابند.

محمدزاده در راستای جذب حداکثری علاقه‌مندان به حضور در مسابقات پیشنهاد کرد: شایسته است که برای مدعوین، اساتید و شاگردان آنها که در صحن مسابقات حضور می‌یابند، جایگاهی درنظر گرفته شود تا به نوعی این حضور مورد توجه قرار گیرند.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی در زمینه مسابقات باید افزایش یابد و همه شبکه‌های رادیو، تلویزیون و خبرگزاری‌ها سهم قابل توجهی از مسأله اطلاع‌رسانی را حتماً باید به عهده بگیرند و این طور نباشد که مسئولان آن را به شبکه‌های تخصصی واگذار کنند، چون قرآن، هدی للناس و مربوط به همه هست و همه در تقویت، گسترش و اطلاع‌رسانی در این زمینه سهم دارند.

این فعال قرآنی در زمینه رشته‌های مسابقات بین‌المللی گفت: رشته اصلی مسابقات بین‌المللی قرآن، قرائت است، اما مشاهده می‌کنیم که سایر رشته‌ها نیز طی دوره‌های مختلف به این مسابقات اضافه شده است و اگر رشته جمع‌خوانی قرآن به مسابقات اضافه شود از اثرگذاری و استقبال بسیاری برخوردار خواهد شد.

وی حضور نهادهای مردمی در مسابقات را بسیار اثرگذار دانست و اظهار کرد: تبلیغات محیطی و شهری نیز باید هرسال متناسب با نیاز و سلیقه جامعه تغییر کند، همچنین در زمان برگزاری مسابقه، تهران باید یکپارچه برگزار کننده مسابقات باشد، بنابراین نباید فقط یک مکان به اسم مصلی برای تبلیغ در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول