اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فارس گزارش می دهد

از بهشت مرکزی تا دل تالاب+عکس

استان مرکزی به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری در ردیف معدود استان‌های کشور از نظر ظرفیت جذب گردشگر قرار دارد.

از بهشت مرکزی تا دل تالاب+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، استان مرکزی در مسیر اصلی ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور قرار گرفته و بیشتر مسافرانی که قصد تردد به نواحی مختلف ایران را دارند، از این خطه می‌گذرند.

در این استان بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری وجود دارد  که 873 اثر به عنوان آثار ملی شناخته شده هستند.

به جرات می‌توان گفت استان مرکزی به دلیل برخورداری از این جاذبه ها در ردیف معدود استان های کشور از نظر ظرفیت جذب گردشگر قرار داده است و شناسایی این ظرفیت ها می تواند گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کند.

روستای وفس

یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان روستاهای هدف گردشگری از جمله وفس، انجدان، هندودر و ... است که بسیاری از این روستاها با قدمت بسیار بالا منطقه ای بکر برای گردشگری هستند.

روستای وفس از جمله روستاهای هدف گردشگری استان با سه هزار سال قدمت است که باید گفت دومین شهر تاریخی ایران به شمار می رود.

روستاها وفس  با برخورداری از آب و هوای مطبوع و قدمتی به بلندای تاریخ  آثاری به جا مانده از دوره اشکانیان و ساسانیان را در دل خود جای داده است.

بناهای زیارتگاهی امامزاده یحیی و امامزاده اسماعیل و امامزاده شاهزاده حسین در روستای وفس، نشانه‌های قدمت تاریخی این روستاست.

 روستای وفس از روستاهای ییلاقی استان مرکزی است چشم اندازهای طبیعی و قابلیت های ورزش های کوهستانی آن مورد توجه گردشگران است.

تالاب میان اراک

تالاب میقان اراک  با 120 کیلومترمربع وسعت یکی از جاذبه های بکر طبیعی استان مرکزی است که در تمام طول سال جاذبه های دیدنی برای گردشگران به شمار می‌رود.

این تالاب کویری شامل یک دریاچه فصلی، کویر و دشت‌های آبرفتی با آب و هوای مدیترانه‌ای گرم و خشک است که درفاصله 15کیلومتری شمال شرقی اراک با مساحت 110کیلومتر مربع واقع شده است.

این تالاب در شمال شرقی اراک در دشت فراهان، جاده اراک به  فرمهین، دوراهی داوود آباد 15کیلومتری شمال و شمال شرقی اراک، دشت گیاهان قره داغ در ضلع جنوبی جاده قرار دارد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول