اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

البشیر مدت حبس موقت را در سودان تغییر داد

رئیس جمهور سودان در تلاش برای آرام کردن اعتراضات این کشور دستور اصلاح مدت حبس موقت را صادر کرد.

البشیر مدت حبس موقت را در سودان تغییر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عمر البشیر رئیس جمهور سودان با صدور فرمان اضطراری  شماره هفت خود درباره مجازات حبس موقت دستور داد که مدت حبس موقت در سودان دست‌کم ۶ ماه باشد و مدت آن از ۱۰ سال بیشتر نشود.

به گزارش روسیا الیوم، بر اساس بیانیه ریاست جمهوری سودان فرامین سابق شماره دو و سه مربوط به مجازات‌ها در سودان شامل این تغییر می‌شود که مجازات «حبس موقت باید دست کم ۶ ماه باشد و از ۱۰ سال بیشتر نشود به علاوه دریافت غرامت» جایگزین مجازات «حبس نباید از ده سال بیشتر باشد به علاوه دریافت غرامت» می شود.

در فرمان اضطراری شماره چهار رئیس جمهور سودان نیز «حبس نباید از ده سال بیشتر باشد و غرامت نباید از پنجاه هزار دلار کم‌تر باشد»، حذف شد و عبارت «حبس نباید از شش ماه کم‌تر بوده و از ده سال تجاوز کند» جایگزین شد.

این اصلاحات شامل فرمان اضطراری شماره 5 رئیس جمهور سودان نیز شده است که بر اساس آن مجازات «حبس نباید از ده سال تجاوز کند به علاوه دریافت غرامت» به «حبس نباید از شش ماه کم‌تر بوده و از ده سال هم تجاوز نکند» تغییر کرد.

از نوزدهم دسامبر گذشته شهرهای سودان شاهد اعتراضات در محکومیت گرانی و به منظور مطالبه برکناری عمر البشیر رئیس جمهور سودان بوده که در برخی موارد به خشونت کشیده شد و طبق آمار دولت سودان، تاکنون 32 کشته برجای گذاشته است؛ اما سازمان عفو بین الملل در یازدهم فوریه گذشته شمار کشته‌های اعتراضات خشونت آمیز در سودان را بالغ بر 51 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول