اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

رونق تولید نیازمند حمایت روزافزون از این بخش است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تولید رکن اقتصاد هر کشوری محسوب می‌شود و برای رونق بیشتر چاره‌ای جز حمایت روزافزون از این حوزه نیست هرچند ممکن است در راستای تحقق این شعار موانعی نیز وجود داشته باشد اما مطمئنا با برنامه‌ریزی دقیق قابل حل است

رونق تولید نیازمند حمایت روزافزون از این بخش است

سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، ضمن تبریک سال نو، به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به اقتضای شرایط اقتصادی کشور امسال را به عنوان سال رونق تولید نامگذاری کردند و نقشه راهی برای مسوولان تعیین کردند.

علوی ادامه داد: پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال 98، در راستای فرمایشات ایشان در سال قبل مبنی بر حمایت از کالای ایرانی بود.

وی بر لزوم توجه به رونق تولید در سال ۹۸ تاکید کرد و گفت: باید مدیران اجرایی کشور تولید را به عنوان ریل اصلی اقتصاد کشور در نظر بگیرند و تمام فعالیت‌های خود را با محوریت این شعار انجام دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولید رکن اقتصاد هر کشوری محسوب می‌شود و برای رونق بیشتر چاره‌ای جز حمایت روزافزون از این حوزه نیست هرچند ممکن است در راستای تحقق این شعار موانعی نیز وجود داشته باشد اما مطمئنا با برنامه‌ریزی دقیق قابل حل است.

وی گفت: اگر بصورت ویژه از قاچاق کالا جلوگیری شود اگر موانع قانونی تولید و همچنین تفسیرهای غلط از قوانین تولید اصلاح شود مطمئنا تولید رونق می‌گیرد و صادرات نیز افزایش می‌یابد.

علوی افزود: خوشبختانه ایران کشور ثروتمندی است و ملزومات توسعه و پیشرفت در کشور وجود دارد فقط باید اراده، صداقت، دست‌پاکی و تمایل به حل مشکلات در مدیران وجود داشته باشد تا اقتصاد کشور رونق بگیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از تولیدات داخل کشور هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت با تولیدات خارجی برابری می‌کند اما به دلیل دست واسطه‌گران و برخی سلطان‌های واردات تولید در کشور حال و روز خوبی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد، در سال جدید جلوی قاچاق کالا و واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود گرفته شود.

علوی گفت: همه مسوولین ارشد کشور باید بدانند که توسعه و پیشرفت به معنای استخراج نفت و صادرات آن نیست بلکه افزایش تولید و صادرات غیرنفتی باعث رونق اقتصادی کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: هرچند هر سال مقام معظم رهبری با درایت ویژه شعاری را تعیین می‌کنند اما متاسفانه کمتر به مرحله‌ عمل رسیده است و  فقط روی کاغذ و در جلسات و سخنرانی ها از این شعار یاد می‌شود که این درست نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مطمئنا با حمایت از تولیدات داخلی، گسترش میزان صادرات و مقابله جدی و بدون اغماض با قاچاق کالا به داخل کشور، می‌توان مسیر نیل به شعار سال را تسهیل کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با تقویت بخش تولید و تولید محصولات باکفیت ضمن ایجاد بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال واحدهای تولیدی قدرت رقابت با بازارهای خارجی را پیدا کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول