اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هفتانه کتاب- 75

چه نیازی به علی است؟

انسان امروز به شناخت علی نیازمند است نه به محبت و عشق به او، زیرا که عشق ومحبت بدون شناخت نه تنها ارزشی ندارد بلکه سرگرم کننده و تخدیر کننده و معطل کننده نیز خواهد بود.

چه نیازی به علی است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، «کسانی که به نام محبت علی و عشق به مولا، بدون شناختن مولا و فهم دقیق و درست سخن و راه و هدف او، مردم را معطل و سرگردان می‌کنند، نه تنها انسانیت و آزادی و عدالت را نابود می‌کنند، بلکه خود این چهره‌های عزیز را نیز تباه می‌سازند و شخصیت خود علی را در زیر این تجلیل‌های بی‌ثمر مجهول نگه می‌دارند و باعث می‌شوند کسانی که تا آخر عمر در محبت مولا وفادار می‌مانند، هرگز از سخن و راهنمایی‌های او بهره‌ای نگیرند و متوقف و منحط بمانند. و آن‌هایی هم که کمی آگاه می‌شوند و با جهان امروز آشنا، اصولاً این گونه علی بی‌ثمر را و این محبت بی نتیجه را رها کنند و به دنبال شخصیت‌های دیگر، الگوهای دیگر، رهبران دیگر بروند.»

گاهی باید تنها سکوت کرد و تنها خواند، خط‌هایی را خواند و فقط تأمل کرد. تأمل کرد و باز هم سکوت کرد، تا شاید حرف‌ها خودشان نورشان را سینه به سینه و نسل به نسل منتقل کنند و انسان راه معرفتیِ خویش را بیابد. انسان این موجود بی بدیل که تنها او توانست امانتِ خداوندی را بر قلب کوچک و ضعیفش متحمل شود، برای تحمل این امانت نیاز به راهنما و ولی داشت، راهنمایی که در کوره راه‌ها و جاده راه‌ها تنهایش نگذارد و دستگیرش باشد و خداوند وجود انبیاء و اولیاء را بر راهنمایی انسان مقدر نمود.

متنی که از نظرتان گذشت از کتاب «چه نیازی به علی است؟» که حاصل دو سخنرانی دکتر علی شریعتی با عناوینِ  «چه نیازی به علی است» و «علی تنهاست» که در سال 1348 و 1350 در حسینیه ارشاد انجام شده است.

این کتاب 60 صفحه‌ای برگرفته از کتاب «علی» دکتر شریعتی است که به همت بنیاد فرهنگی دکتر علی شریعتی به چاپ رسیده است.

دکتر شریعتی در جایی از سخن جرج جرداق در مورد حضرت یاد می‌کند که در کتاب الامام علی صوت العداله الانسانیه می‌گوید: « ای روزگار! کاش می‌توانستی قدرت‌هایت را و ای طبیعت کاش می‌توانستی همه استعدادهایت را در خلق یک انسان بزرگ، نبوغ بزرگ و قهرمان بزرگ جمع می‌کردی و یک بار دیگر به جهان ما یک علی دیگر می‌دادی.»

انتهای پیام/63096/ر20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول