اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

استاندار گلستان اعلام کرد

خسارت 150 میلیارد تومانی سیل در شرق گلستان

استاندار گلستان با اشاره به برآوردهای اولیه و نخستین توسط کارشناسان حوزه‌های مختلف در استانداری، گفت: بر این اساس خسارت احتمالی سیلاب در شرق گلستان بین 100 تا 150 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

خسارت 150 میلیارد تومانی سیل در شرق گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سید مناف هاشمی عصر امروز در گفت و و با خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان گنبدکاووس در حاشیه بازدید میدانی از پل‌های ورودی، رودخانه‌ها و سدهای این شهرستان با اشاره به اینکه تمامی تلاش‌ها برای کنترل اوضاع به صورت شبانه روزی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: مردم تردید نکنند که تمام همت و تلاش خود را برای کاهش آسیب و مدیریت بحران به کار خواهیم بست.

وی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته در شهرستان‌های گنبدکاووس و کلاله بالغ بر 220 میلی‌متر باران باریده است، افزود: این میزان با مقدار بارندگی نصف سال در این شهرستان‌ها برابری می‌کند که نشان از حجم بالای بارندگی در دو روز اخیر دارد.

استاندار گلستان با تقدیر از همکاری استان‌های سمنان و خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: پس از تماس‌های تلفنی با استانداران این دو استان شاهد همکاری صمیمانه و همه جانبه مدیران این دو استان برای کمک به استان گلستان و کاهش آسیب سیلاب بوده‌ایم که جای قدردانی دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه براساس برآوردهای اولیه و نخستین شکل گرفته توسط کارشناسان استانداری در حوزه‌های مختلف خسارت احتمالی را بین 100 تا 150 میلیارد تومان برآورد کرده‌ایم، گفت: طی تماس با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از حمایت کامل دولت برای کمک به کنترل اوضاع در گلستان دلگرم شده‌ایم.

وی با بیان اینکه سازمان هلال احمر نیز در چند مرحله کمک‌های خود را با بالگرد به استان گلستان اعزام کرده است، گفت: تمام تلاش ما در میدان عمل نیز بر انحراف مسیر آب‌های روان از گنبدکاووس به سمت آق‌قلا در مزارع و زمین‌های کشاورزی است تا از ورود آب به شهرستان‌های آق‌قلا، گمیشان و بندرترکمن جلوگیری شود.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول