اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیگیری سوژه مردم: مطالبه حقوق کارگران شهرداری اصفهان

همه معوقات سال 97 کارگران شهرداری اصفهان پرداخت شد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: شهرداری تمام صورت وضعیت‌های سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش را پرداخت کرده است و می‌توانیم اعلام کنیم که در سال 97 همه کارکنان شهرداری در شرکت‌های زیرمجموعه حقوقشان را دریافت کرده‌اند و مشکلی بابت بدهی حقوق کارکنان نداریم.

همه معوقات سال 97 کارگران شهرداری اصفهان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در آذر ماه امسال مخاطبان سامانه فارس من با ثبت پویشی از عدم پرداخت مطالبات کارگران شهرداری اصفهان خبر دادند.

در بخشی از متن این پویش مردمی که در سامانه فارس من از سوی مردم ثبت شده،  آمده است: «شهرداری اصفهان در یک سال اخیر مدام از عدم بودجه برای پرداخت مطالبات و حقوق کارگرانش می‌گوید اما از طرف دیگر برای جشن روز اصفهان و جشنواره فیلم کودک هزینه‌های چند میلیاردی انجام می‌دهند».

عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری مسأله‌ای بود که در این مدت حتی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان هم بارها در صحن علنی شورای شهر نسبت به آن تذکر دادند.

وعده خبر خوب تا قبل از پایان سال برای کارگران

در همین راستا اول دی ماه بود که نفیسه قانیان رئیس اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان از در دست اجرا بودن پرداخت مطالبات کارگران با چاشنی تأخیر خبر داد.

وی تاکید کرد: با تسریع روندهای اداری و همکاری پیمانکاران، این مطالبات به زودی به طور کامل پرداخت می‌شود. قانیان همچنین با ابراز خرسندی از راه‌اندازی سامانه «فارس من» در خبرگزاری فارس، بر لزوم پیگیری مطالبات مردم تاکید کرد.

در ادامه و پس از چند مورد پیگیری خبرنگار فارس، روابط عمومی شهرداری اصفهان 15 اسفند ماه امسال این‌گونه پاسخ داد: «خبر خوشی در حوزه حقوق کارگران شهرداری تا چند روز آینده اعلام خواهد شد که به واسطه پیگیری‌های مستمر خبرگزاری فارس، نخستین بار از طریق این خبرگزاری منتشر می‌شود. این خبر خوب تا قبل از پایان سال 97 اعلام خواهد شد».

حقوق کارگران شهرداری قبل از پایان سال پرداخت شد

در آخرین مرحله پیگیری این مطالبه مردمی، ایمان حجتی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شهرداری تمام صورت وضعیت‌های سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش را پرداخت کرده است و الآن می‌توانیم اعلام کنیم که در سال 97 کارکنان شهرداری در شرکت‌های زیرمجموعه حقوقشان را دریافت کرده‌اند و مشکلی بابت بدهی حقوق کارکنان نداریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مواردی احتمالی از عدم پرداخت وجود داشته باشد ممکن است مربوط به بخش خصوصی باشد که با شهرداری همکاری می‌کند و پیمانکار تعللی کرده باشد اما معاونت مالی و اقتصادی شهرداری صورت وضعیت‌ها را پرداخت کرده و این خبر خوبی در پایان سال 97 است.

حجتی در ادامه توضیح داد: چند نوع نیرو با شهرداری کار می‌کنند که شامل نیروهای مستقیم شهرداری می‌شوند و نیروهای سازمان‌ها که آن‌ها هم مستقیم با شهرداری همکاری می‌کنند و یک بخشی از نیروهای دیگر هم به شهرداری متصل هستند که از طریق پیمانکاران با شهرداری در ارتباط هستند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تأکید کرد: آن چیزی که اطمینان داریم این است که صورت وضعیت‌ها پرداخت شده و اینجا نگه داشته نشده است، اگر پیمانکاران هم به طور کامل حقوق کارگران را پرداخت کرده باشند می‌توان گفت که حقوق‌ها کاملاً پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری تا پایان سال 97 تعهدات مالی خود را به کارکنان و شرکت‌های طرف قرارداد پرداخت کرده است، آنچه که به عهده شهرداری بوده در پرداخت حقوق مستقیم در درجه یک و تأیید صورت وضعیت پرداخت پیمانکاران انجام شده است.

موضوع عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری اصفهان یکی از سوژه‌های ثبت‌شده در سامانه فارس من با عنوان «شهرداری اصفهان به جای هزینه‌های آن چنانی برای روز اصفهان، حقوق کارگرانش را بدهد» است.

انتهای پیام/63088/ج20/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول