اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

در گفت و گو با فارس تشریح شد

از انهدام ۳۷ باند قاچاق مواد مخدر تا کشف بیش از ۲۶ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان به تشریح عملکرد 11 ماهه نیروی انتظامی استان پرداخت و گفت: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون مجموع ۶۰ تن و ۳۶۶ کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

از انهدام ۳۷ باند قاچاق مواد مخدر تا کشف بیش از ۲۶ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

عزیزالله ملکی صبح امروز گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن سال جدید، اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون مجموع ۶۰ تن و ۳۶۶ کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر را در استان هرمزگان داشتیم که در این خصوص به دلیل تغییر رویکرد، شاهد ۲۵ درصد کاهش نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

وی افزود: در سال‌جاری ۵۲ تن و ۷۰۵ کیلوگرم تریاک، ۷تن و ۲۶۴ کیلوگرم حشیش، ۲۱۵ کیلو و ۶۸۸ گرم هروئین، ۳۴ کیلوگرم مرفین و ۱۴۶ کیلو و ۹۴۴ گرم سایر مواد مخدر در استان کشف شد که در این خصوص ۳ هزار و ۳۹۸ نفر دستگیر و ۳۷ باند قاچاق مواد مخدر منهدم  و ۸۳۵ دستگاه خودرو توقیف شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان استان هرمزگان گفت: در این سال ۶۷۷ مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده انجام شد که تعداد ۲۹ هزار و ۱۸۸ نفر معتاد کارتن خواب دستگیر شد.

ملکی ابراز داشت: طرح امحاء کشت خشخاش ۲۷۷ هزار بوته گیاه خشخاش در مزارعی به مسافت ۳۵ هزار متر مربع در چهار مرحله انجام شد.

وی از هلاکت سه قاچاقچی در سال ۹۷ خبر داد و افزود: از ابتدای سال تا کنون، تعداد ۱۲ فقره درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر در هرمزگان رخ داد که ۳ نفر از قاچاقچیان توسط مأموران انتظامی به هلاکت رسیدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خصوص کشفیات کالای قاچاق در استان هرمزگان گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در سال ۹۷ برابر با ۹۵۸ میلیارد تومان می باشد که این آمار نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافته است.

ملکی اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون ۲۶ میلیون و ۶۰۵ هزار لیتر سوخت قاچاق با افزایش ۱۷۷۳ درصدی نسبت به سال ۹۶ در شهرهای مختلف استان کشف شد و همچنین تعداد ۱۰هزار و ۶۱۸ راس احشام با افزایش ۱۰۱ درصد کشف شد که تعداد ۶۱۲ فقره از پرونده‌های قاچاق بالای صد میلیون تومان با افزایش ۱۱۱درصدی جهت رسیدگی به دادگاه ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری ۱۷۰ فروند شناور و چهار هزار و ۸۵۸ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد که در این زمینه نیز ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم که ۶۲ باند کلان قاچاق و ۵ هزار و ۹۴۶ نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند که در این مورد ۱۷ درصد افزایش بوده‌است.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در بحث کشفیات سیگار نیز شاهد کاهش ۲۱ درصدی بوده‌ایم که امسال ۱۲۹ میلیون و ۸۳۵ نخ سیگار در هرمزگان کشف شد و بیش از هزار و ۱۰۲ تن برنج قاچاق با ۸۱درصد کاهش نسبت به سال قبل کشف شد.

ملکی بیان داشت: تعداد ۱۰۳ میلیون و ۱۳۰ هزار متر پارچه با چهار هزار و ۵۱۸ درصد افزایش، ۷۷۸ دستگاه لوازم صوتی و تصویری با ۹۹درصد کاهش و ۵۳ هزار و ۵۵۵ دستگاه لوازم خانگی با ۹۵درصد کاهش توسط مأموران ما در مناطق مختلف هرمزگان کشف شد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ مقدار ۵۴ تن مواد محترقه در ۲ کانتینر به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال در هرمزگان کشف و ظبط شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: برگزاری ۱۸۷ جلسه‌ی آموزشی توسط کارشناسان مواد مخدر در زمینه اعتیاد با هدف آگاه سازی خانواده‌ها در سطح مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها از برنامه‌های شاخص نیروی انتظامی در سال ۹۷ بود که تعداد ۱۵هزار و ۵۰۰ نفر از این آموزش همگانی در استان هرمزگان بهره‌مند شدند.

ملکی اضافه کرد: در اقدامات انجام شده پلیس امنیت عمومی در سال ۹۷، از ۱۲۲هزار و ۲۲۰ واحد صنفی بازدید شد که با ۷۸ هزار و ۲۹۹ واحد صنفی متخلف برخورد و ۲ هزار و ۷۹ واحد نیز پلمپ شد.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول